شیلات خوزستان به وظایف تولی‌گری خود عمل کرده است

خورنا: روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان در توضیحاتی آورده است: شیلات خوزستان به وظایف تولی‌گری خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان در پاسخ به خبر منتشر شده در این خبرگزاری با عنوان «شیلات خوزستان فرصت‌سوزی می‌کند» در توضیحاتی آورده است: صنعت شیلات در استان خوزستان با رشدی غیرقابل باور، فرآیند توسعه را در کمترین زمان ممکن طی کرد که به شکلی در حال حاضر از آن به‌عنوان بهترین جایگزین یاد می‌کنند.

در ادامه این متن آمده است: وظیفه دولت و شیلات خوزستان، تخصیص زمین، تامین آب، احداث تاسیسات زیربنایی (که گاها با صرف هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور انجام می‌گیرد) با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال مولد است.

همچنین در این توضیحات اشاره شده است: ایجاد مجتمع‌های بزرگ آبزی‌پروری از جمله مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان (۳ هزار و ۳۰۰ هکتار) در خرمشهر، مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان (۱۱ هزار هکتار) در شهرستان کارون، ایجاد مجتمع‌های سردآبی در شهرستان اندیکا ( ۷۰۰ تن) و اندیمشک (۲ هزار و ۵۰۰ تن)، مجتمع پرورش میگو در آبادان (۵ هزار هکتار) و صرف بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال برای احداث مجتمع‌های مزبور در نظر گرفته شده است.

روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان در ادامه این توضیحات گفته است: تلاش جهت ساماندهی صیادان در ابعاد مختلف آموزش، ترویج روش‌های نوین ماهیگیری و صید مسئولانه، ایجاد بنادر و مراکز تخلیه صید، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی و منابع آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی و …، ایجاد اشتغال مولد صرفا در بخش آبزی‌پروری بالغ بر ۲۰ هزار نفر و بالغ بر ۳۰ هزار نیرو در حرفه صید و صیادی، افزایش تولید از ۷ هزار و یک‌صد تن به بیش از ۵۰ هزار تن در سال ۹۲، ایجاد تنوع گونه‌ای در همه زمینه‌ها اعم از ماهی و میگو و تلاش جهت واردات کپور ماهیان هندی و تکثیر موفقیت‌آمیز آنها و پرورش موفقیت‌آمیز ماهیان خاویاری که سال‌ها منحصر به شمال کشور بوده چه مفهومی جز دستاورد شیلات استان دارد؟ آیا شیلات به وظیفه تولی‌گری خود عمل نکرده است؟

در ادامه این متن آمده است: همه وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی موظف هستند با ثبت آمارهای تولید، به‌عنوان یکی از مولفه‌های تصمیم‌ساز به تحلیل تولید بپردازند، شیلات خوزستان نیز اقرار می‌دارد که یکی از بزرگترین افتخاراتش تولید آبزیان است.