ارتباط ما با موسوی اولا کاری و ثانیا تا پیش از انتخابات بود

خورنا: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: به دلیل حوزه کاری و مسئولیتی که آقای موسوی در سال های پس از نخست وزیری خود داشت و ارتباط مستقیم آن با حوزه ای که من در آن مشغول به کار بودم، لاجرم تبادلات کاری بین ما جاری بود.

حجهالاسلام سید ابوالحسن نواب در گفتگو با «تابناک»، درباره موضوعی که اخیرا توسط یکی از سایت های خبری پیرامون کمک مالی وی به ستاد میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ طرح شده بود، با سیاسی خواندن طرح این مسئله، افزود: آقای موسوی بین سال‌های ۶۸ تا آخر ۸۷ یعنی پیش از کاندیداتوری، در جاهایی مانند فرهنگستان هنر کار فرهنگی می کرد و من هم مدرسه اسلامی هنر را داشتم.

عضو هفت نفر گروه ۷+۸ ادامه داد: به همین دلیل و از آنجا که فرهنگستان هنر عالی‌‌ترین مرکز هنری کشور است، طبیعتا ما با هم مراودات کاری داشتیم و بعضا کارهای مشترک انجام می دادیم، اما نکته اینجاست که این مراودات پیش از تصمیم و اعلام نامزدی وی برای ریاست جمهوری دوره دهم پایان یافت.

حجهالاسلام نواب با اشاره به اینکه از طلبه هایی هستم که در حاکمیت کار کردم و طبیعی است که در موسسات همکاری ‌کنم، گفت: همان گونه که امروز هم در شعبه‌های وزارت آموزش عالی فعالیت می کنم، آن موقع هم با فرهنگستان هنر ارتباط داشتیم و شما می‌دانید که یک قرارداد فرهنگی که با موسسه‌ای بسته می شود، مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست، که مورد مذکور هم ذیل همین موارد بوده است و اساسا ارتباطی به مسائل پیش و پس از انتخابات ندارد.

وی ادامه داد: یک موافقت نامه قرارداد فرهنگی مجموعه ای است از کارها؛ چاپ کتاب‌ها، ‌تحقیقات مشترک، ‌تربیت مشترک و از این دست کارهای گوناگون که ما هم از این کارها با هم انجام دادیم و طبیعتا مبادلات مالی هم دارد و این مبادلات در پایان سال ۸۷ پایان یافت و من اساسا خبر نداشتم که سال ۸۸ آقای موسوی کاندیدا می‌شود و بعد هم این مشکلات به وجود می‌آید. البته اینها را همه می‌دانند؛ هم مسئولان فرهنگستان و هم افرادی که بنا ندارم نام آنها را ببرم وگرنه دوستان بسیاری در جریان این مسائل بوده‌اند و چیزی نبوده که بخواهد پنهانی باشد.

موسس دانشگاه ادیان با اشاره به اینکه از جمله افرادی که توسط آقای موسوی به من معرفی شد، آقای بهزادیان نژاد بود، گفت: ایشان هم دست راست موسوی بود و برای همین رئیس ستادش کرد که در دو مؤسسه فرهنگستان هنر و توسعه دانش فعال بود که چون آقای موسوی وی را معرفی کرده بود، طرف قرارداد ما ایشان بود.

وی ادامه داد: ما طلبه تربیت کردیم برای نوشتن سناریو، سناریو نویس تربیت کردیم و هزینه کردیم و کتاب مشترک چاپ کردیم. بنا بود دایره المعارف مشترک چاپ کنیم و با هم هزینه کردیم. ولی خب البته بسیاری از طرح‌هایمان به خاطر کارهای ایشان پس از انتخابات ناتمام ماند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تأکید کرد: موسسات من همه غیردولتی هستند و چک‌های ما هم شخصی است و از حساب شخصی بوده است و البته من هم که علم غیب نداشتم که ایشان کاندیدا می‌شود و بعد آن اتفاقات فتنه گون رخ می دهد، لذا اصلا من هیچ ارتباط دیگری نداشتم.

حجهالاسلام نواب اضافه کرد: این که نمی شود کسی متهم به پول دادن باشد، ولی یک کلمه حمایت نکرده باشد؟! شما و همان رسانه هایی که اینها را گفته اند یک کلمه از من پیدا کنند که در دفاع از آقای موسوی گفته باشم یا سند مکتوب، نوشته، امضا، عکس، ‌جلسه. هیچ سندی در دست نیست جز اسناد محاسباتی که کتاب مشترک به نام بنده چاپ شده است و می‌‌توانید آن را در سایت بگذارید.

وی با بیان اینکه ما به واسطه حوزه مشترک کاری مدت‌ها بر سر دایر‌ه المعارف هنر اسلامی، دایره‌المعارف فقه و هنر و فلسفه و هنر بحث کردیم و کارهای مشترک انجام دادیم، گفت: اما من از نظر سیاسی با آقای موسوی نه در دوران نخست‌وزیری ایشان و نه پس از سال ۸۸ هیچ ارتباطی نداشتم، ضمن اینکه من بارها در مراسم و جاهای گوناگون تبری خودم را از مواضعی که او در پیش گرفت، اعلام کردم.

گفتنی است متن کامل گفتگوی «تابناک» با حجهالاسلام سید ابوالحسن نواب طی روزهای آتی منتشر خواهد شد. همچنین، تابناک درباره این موضوع اسنادی در اختیار دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *