تعمیر و بازسازی کامل کمپرسورهای گازی ردیف E5 برای نخستین‌بار در کشور

خورنا: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: تعمیر و بازسازی کامل کمپرسور گازی ردیف E5 ایستگاه تزریق گاز آغاجاری برای نخستین‌بار در کشور به دست متخصصان و کارشناسان داخلی صورت گرفت.

بیژن خدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آغاجاری اظهار داشت: کمپرسور گازی ردیف E5 از ابر کمپرسور نسل جدید و با تکنولوژی بالا و با ظرفیت ۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز و فشار کاری ۲۰۰ بار است که به دست متخصصان و کارشناسان بومی منطقه برای نخستین‌بار در کشور تعمیر و بازسازی و در مدار عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: سود و صرفه اقتصادی حاصل از این کار بزرگ بطور مستقیم بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و با توجه به تزریق ۳۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز صرفه و سود غیر مستقیم آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به تلاش کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات در تحقق این امر تصریح کرد: ایستگاه تزریق گاز آغاجاری با ظرفیت تزریق روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب بزرگ‌ترین طرح تزریق گاز کشور است که گاز مورد نیاز آن از میدان گازی پارس جنوبی و از طریق خط لوله ۵۶ اینچ به طول ۵۱۲ کیلومتر تامین می‌شود.

این مسئول در پایان از همه کارکنان شرکت خصوصا کارکنان عملیاتی که با تحمل سختی‌ها در تاسیسات و کارخانه‌ها اینچنین کارهای بزرگی را در جهت رسیدن به خودکفایی و اقتدار ملی تلاش می‌کنند قدردانی کرد.