مهران شاهین‌طبع: بسکتبال پتروشیمی برای اهداف بزرگ مبارزه می‌کند

خورنا: سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی ماهشهر درباره شرایط تیمش پیش از آغاز هفته دوم لیگ برتر معتقد است، پتروشیمی تیم خوبی است و بازیکنانش زمان از دست رفته برای آماده‌سازی را با تلاش‌شان جبران خواهند کرد.

مهران شاهین‌طبع  اظهارکرد: خوشبختانه با تلاش بازیکنانم توانستیم نخستین مسابقه در لیگ برتر بسکتبال را با یک پیروزی خوب پشت سر گذاشته و صدرنشین شویم. در این فصل پتروشیمی تیم جوانی دارد که با حضور چند بازیکن باتجربه شرایطی مناسب برای پیکار با هر حریفی پیدا کرده است. بازیکنانم در چند جلسه تمرینی که داشتند به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند و در روند مسابقه نیز این امر را ثابت کردند.

وی ادامه‌داد: آمادگی یک تیم بسکتبال در یک یا دو روز و چند جلسه تمرین ایجاد نمی‌شود، بلکه بازیکنان باید در مدت زمان بیشتری با شرایط بازی و سیستم‌های کادر آماده شوند که نزدیک به ۱۰ تا ۱۲ هفته زمان نیاز است. این فرصت برای شاگردانم از دست رفته است اما مطمئن باشید که با تلاش تمامی این بسکتبالیست‌ها این زمان از دست رفته جبران خواهد شد.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی ماهشهر با اشاره به دیدار نخست تیمش برابر همیاری زنجان گفت: حریف جوانی داشتیم که تلاش بسیاری داشت. برابر پتروشیمی از انگیزه بالایی برخوردار بودند و در طول مسابقه بدون هیچ خستگی می‌دویدند. مسابقه نخست همیشه حساسیت زیادی دارد که هر تیمی باید ابتدا بر این شرایط غلبه کند تا بتواند بدون هیچ فشاری برنامه‌اش را در مسابقه پیاده کند. حریف باتوجه به زمان آماده‌سازی خوبی که داشت در این مسابقه به خوبی توانست کارش را آغاز کند، اما پتروشیمی تیم ضعیفی نیست که در خانه به مشکل برخورد کند.

وی ادامه‌داد: بازیکنانم در هر پستی که بازی می‌کردند با تمام توان در خدمت تیم بودند. پتروشیمی در این فصل تیم خوبی خواهد داشت و برای اهداف بزرگی مبارزه می‌کند.

شاهین‌طبع با بیان این مطلب که نتوانستیم عرفان نساج‌پور را به خدمت بگیریم گفت: نساج‌پور در لیست سهمیه خارجی قرار گرفت و نتوانستیم او را به خدمت بگیریم. هم اکنون نیز با یونس لاله‌زاده قرارداد داریم و از این بسکتبالیست استفاده می‌کنیم. لاله‌زاده نیز بازیکن جوانی است و باید تجربه کسب کند. او می‌تواند در این فصل به پتروشمی کمک‌های بزرگی کند.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی ماهشهر با بیان این مطلب که برای پست پنج باید به دنبال یک گزینه خارجی باشیم ادامه‌داد: بسیاری از بازیکن‌های خارجی هم‌اکنون قراردادهایشان را بسته‌اند و ما نیز باید برای بازیکن این پست، بهترین گزینه را انتخاب کنیم تا در ادامه راه بتواند به تیم کمک کند.

وی همچینین افزود: امیدوارم با حمایت‌هایی که مدیریت باشگاه پتروشیمی از تیم دارد این بازیکن هر چه زودتر به ایران برسد. مهندس ظریف‌کار با حماتی که از تیم داشته شرایط هماهنگ کردن تیم را برای کادر فنی آسان‌تر کرده است.

شاهین‌طبع با بیان این‌که با اعتماد به بازیکنان جوان می‌توان سطح بالای بسکتبال را حفظ کرد، گفت: در این فصل بیشتر تیم‌های لیگ برتری در ترکیب‌شان از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود جوانان اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورند و در میدان با شرایط خوبی ظاهر شوند. به نظر من میدان دادن به بازیکنان جوان، آینده بسکتبال ایران را محکم خواهد کرد و می‌تواند ثبات این ورزش را حفظ کند.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی ماهشهر درباره دیدار تیمش در هفته دوم لیگ برتر نیز بیان‌کرد: باید در تهران به مصاف بانک سامان برویم. این مسابقه نیز با تیمی جوان است که در خانه‌اش به میدان خواهد رفت. تمام مسابقه‌ها شرایط خاص خودش را دارد و باید برای پیروزی در آن آماده شویم. متاسفانه مهراد آتشی آسیب‌دیده است و هنوز شرایطش مشخص نیست. امیدوارم این بازیکن بتواند در دومین دیدار در ترکیب تیم حاضر باشد