مستاجران آبادانی و خرمشهری صاحب خانه می‌‌شوند/ افزایش حجم واردات خودرو به اروند

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از خانه‌دار شدن مستاجران شهرهای آبادان و خرمشهر با برنامه ریزی های صورت گرفته خبرداد.

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با طبیعی خواندن موضوع افزایش قیمت ملاک و مستغلات در شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به توسعه محدوده این منطقه گفت: هنگامی که یک اتفاق و یا تغییری در حوزه اقتصادی (همچون تغییر محدوده منطقه آزاد اروند) رخ می دهد به تبع آن قیمت املاک و مستغلات افزایش می یابد و به همان نسبت نیز هزینه های زندگی بیشتر می شوند.

زمانی افزود: به منظور کاهش فشار ناشی از افزایش قیمت نرخ املاک به ویژه برای مستاجران در صددیم تا با برنامه ریزی، وارائه راهکاری مناسب (همچون اعطای تسهیلات) و البته طبق ضوابطی خاص، مستاجران در شهرهای آبادان و خرمشهر صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر منطقه آزاد اروند در مسیر توسعه در حال پیش روی است، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به خوزستان موضوع پیوستن شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند در چندین موضع اعلام شد، که این موضوع پس از تصویب در هیئت وزیران و با امضای معاون اول رئیس جمهوری به این سازمان ابلاغ رسمی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مساحت فعلی منطقه آزاد اروند را ۳۴ هزار و۷۰۰ هکتار عنوان کرد و تصریح کرد: نگاه ویژه دولت و در راس آن رئیس جمهور به شهرهای آبادان و خرمشهر  ستودنی است.

زمانی یادآور شد: شهرهای مقاوم آبادان و خرمشهر به عنوان یادگاران دوران دفاع مقدس در زمان جنگ آسیبها و لطمات زیادی را متحمل شدند که به رغم انجام برخی اقدامات، هنوز کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد که برای انجام آنها نیاز به نگاه ویژه و برنامه ریزیهای خاص دولت جهت بهبود وضعیت فعلی این شهرها دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود یک هزار و ۷۰۰  خودرو با پلاک اروند در منطقه گفت: واردات خودرو به منطقه آزاد اروند به دو صورت ورود برای ترانزیت به داخل کشور و دیگر خودروهایی که پلاک اروند می گیرند، انجام می شود.

زمان با اشاره به ادامه روند ورود خودرو به منطقه افزود: پیش بینی می شود که ورود خودرو از منطقه آزاد اروند در سال آینده به پنج تا ۱۰ هزار هزار خودرو برسد.