تقویت بخش گردشگری خوزستان با مشارکت بخش خصوصی ضروری است

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به ضرورت تقویت بخش گردشگری گفت: برای رونق بخشیدن حوزه گردشگری خوزستان باید بخش خصوصی را مشارکت بیشتری داشته باشد در این بخش برنامه ریزی زیادی شده است.

ˈافشین حیدریˈ عصرچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور استفاده از توانمندی های بالقوه بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد خوزستان تلاشهایی در بخش گردشگری صورت گرفته است.

وی گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری اصلی ترین مسئله ای است که در شرایط کنونی می تواند باعث توسعه این بخش شود و در این زمینه از همه توان خود برای رونق دهی به این بخش درآمدزا و اشتغال زا استفاده خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی در این بخش بسیار ناچیز است خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در این زمینه از همه توان خود در راستای حمایت از بخش خصوصی استفاده کنیم.

حیدری گفت: در استان خوزستان ۳۰ منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که باید برای توسعه گردشگری در این مناطق سرمایه گذاری شود و در این زمینه از سرمایه گذاران و انجمن های مردم نهاد تقاضا داریم تا در این زمینه حضوری مستمر داشته باشند.

وی تاکید کرد: خوزستان می تواند از بخش گردشگری هزینه های خود را تامین کند ولی در این زمینه باید قدری سرمایه گذاری شود تا زیرساخت برای حضور گردشگران فراهم شود.