افزایش بانوان متقاضی کار در خوزستان

خورنا: معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: آمار بانوان متقاضی کار درسطح استان خوزستان رو به افزایش است.

ˈ حسین نظریˈ روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به موازات پیشرفت تحصیلی بانوان بویژه در چند سال اخیر تقاضاهای آنان نیز برای کار بیشتر شده است.

وی گفت: طبق آمار ارائه شده در پنج سال گذشته تعداد تقاضای کار از سوی بانوان از شش درصد به ۳۳ درصد افزایش یافته است که این مهم نشان از پیشرفت تحصیلی و بالارفتن مهارت خانم ها برای وارد شدن به بازار کار است.

نظری افزود: در سال های اخیر بیشتر استخدامی های دولتی از نیروهای مرد آن هم به دلیل صنعتی بودن نوع اشتغال این نوع استخدامی ها بوده است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان ۳۴ مرکز کاریابی وجود دارد که نسبت ورودی متقاضیان کار به این مراکز با آمار خروجی کم بوده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در استان به مراکز کاریابی در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹/۶۳درصد مرد و ۱/۳۶ درصد زن هستند که تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر به کار گمارده شده اند و تقریبا ۱۵ درصد از این افراد جذب بازار کار شدند.

نظری افزود: پاسخگویی به این میزان تقاضای کارتنها از طریق مراکز کاریابی امکان پذیر نیست و باید به دنبال راه های دیگر اشتغال زایی بود.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال گفت: در بحث مشاغل خانگی خانم ها سهم به سزایی را در ایجاد اشتغال دارند و حدود ۸۵ درصد متقاضیان مشاغل خانگی خانم ها هستند.

وی گفت: بانک ها درپرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی همکاری لازم را نداشته اند.