جایگزین «سرزمین کهن» مشخص شد

خورنا: به‌دنبال توقف پخش سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی به‌شکل موقت، برنامه‌ی «یادگاری» این هفته جایگزین این سریال می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام روابط عمومی شبکه‌ی سه سیما، برنامه‌ی «یادگاری» که هر هفته پنج‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رفت، این هفته در باکس سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی قرار می‌گیرد. ضمن این‌که با پایان برنامه‌ی «یادگاری» پنج‌شنبه این هفته، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه یک فیلم سینمایی از شبکه‌ی سه سیما پخش خواهد شد.

 

مدیر شبکه‌ی سه در نشستی که روز گذشته با قائم‌مقام رییس سازمان صداوسیما، قائم‌مقام معاونت استان‌ها و برخی اندیشمندان و اقوام بختیاری داشت، اعلام کرد: به‌خاطر اهانت سهوی که در پخش سریال «سرزمین کهن» به قوم بختیاری شده است، عذرخواهی می‌کنم.

 

مجید زین‌العابدین در این نشست اظهار کرد: درون فهمی افرادی که خود از قوم بختیاری هستند، با درون فهمی افرادی که فقط تاریخ این قوم را می‌خوانند کاملا متفاوت است.

 

به گفته‌ی مدیر شبکه‌ی سه، این تفاوت در درون فهمی موجب به‌وجود آمدن سوء‌تفاهم‌هایی می‌شود که نمونه‌ی آن سریال سرزمین کهن است که بدون قصد و غرض از قبل طراحی شده به تاریخ این قوم اهانت کرده است و اگر اثبات می‌شد که قصد و غرضی در ساخت این سریال یا قصد توهین به قوم بختیاری مد نظر بود، با تمام عوامل آن برخورد می‌شد.

 

زین‌العابدین همچنین در این نشست اعلام کرد که اصل تولید این سریال که مربوط به تاریخ معاصر ایران بود، کار فاخری بود؛ اما به‌دلیل اهانت‌هایی که در آن، به تاریخ بختیاری شده، فعلا متوقف شده است تا مورد بازنگری قرار گیرد.

 

به گزارش ایسنا، تا پیش از این، چهار قسمت از این سریال پخش شده است.