استاندار خوزستان: نباید مصائب اجرای طرح‌های ملی گریبان‌گیر خوزستان شود

خورنا: استاندار خوزستان گفت: نباید مصائب اجرای طرح‌های ملی گریبان‌گیر استان ما شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای کیفی رودخانه کارون که ظهر امروز با حضور مسئولان استان در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: نباید مصائب طرح‌های ملی که در خوزستان اجرا می‌شود گریبان‌گیر استان ما شود.

وی در ادامه به اجرای برخی از طرح‌ها در خوزستان اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها توسعه نیشکر است که در استان ما به اجرا در آمد.

استاندار خوزستان بیان کرد: توسعه نیشکر به عنوان یک طرح ملی و خیلی خوب است اما مشکلاتی که بعد از اجرای آن به وجود آمد دامن‌گیر استان ما شد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات به وجود آمده پس از اجرای توسعه نیشکر، پساب آن بوده که معضلاتی را برای استان خوزستان در بر داشته است.

رئیس شورای اداری خوزستان در ادامه به اجرای طرح مقام معظم رهبری در اراضی خوزستان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که در تهران داشته‌ایم یک و نیم میلیارد دلار برای اجرای بخشی از آن در نظر گرفته شد اما در بررسی‌هایی که انجام دادم و در این جلسه هم مطرح شد اعتبار لازم برای اجرای این طرح را ۳ میلیارد دلار بیان کردم.

مقتدایی تصریح کرد: برای اجرای هر طرحی باید از صفر تا صد آن را در نظر بگیریم زیرا پس از انجام طرح، نیاز است به جوانب آن نیز توجه شود.

وی اذعان داشت: سه نکته اساسی را درباره اجرای طرح  مدنظر مقام معظم رهبری در جلسه تهران مطرح کردم که باید به آن توجه داشته باشیم اینکه پس از اجرای طرح در زمین‌های زراعی خوزستان پساب آن به کجا ریخته می‌شود و باید اولویت با اشتغال مردم بومی باشد نه تعاونی‌هایی که از استان‌های دیگر می‌آیند و نیرو‌هایشان را از جای دیگر تامین می‌کنند.

مقتدایی تاکید کرد: اگر قرار است کاری در خوزستان انجام شود باید حقوق استان ما را در نظر بگیرند نه این مانند خیلی از طرح‌های دیگر مشکلات آن دامنگیر ما شود.