طولانی‌ترین راپل هوایی کشور در اهواز افتتاح شد

خورنا: طولانی‌ترین راپل هوایی کشور به طول ۴۸۵ متر و ارتفاع ۳۸ متر در پارک کوهساران منطقه ۷ اهواز افتتاح شد.

به گزارش خورناف مهراب فلسفی‌زاده، شهردار منطقه ۷ اهواز، در مراسم افتتاح راپل هوایی و بازارچه محله‌ای کوی رمضان اظهار کرد: راپل هوایی بر اساس اختلاف ارتفاع پارک کوهساران در این مکان احداث شده که دارای ۲ خط ۲۵۰ و ۱۵۰ متری و سه ایستگاه است.

 

وی ادامه داد: طولانی‌ترین راپل هوایی در ایران، توسط سه اپراتور هدایت می‌شود و دارای ۵۰ ست دستکش و تجهیزات و سایر موارد است و با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری اهواز به بهره‌برداری رسیده است.

 

شهردار منطقه ۷ اهواز با اشاره به طرحی که به منظور  بهسازی این محدوده در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ متاسفانه پیش از این به دلیل وجود نابهنجاری‌هایی، حضور مردم در این منطقه کم بود ولی قطعا با احداث راپل هوایی، جاذبه فرامنطقه‌ای ایجاد خواهد شد و شهروندان از دیگر مناطق در اینجا حضور پیدا کرده و از این جاذبه‌ها استفاده می‌کنند.

 

فلسفی‌زاده در ادامه به محرومیت و بافت فرسوده منطقه ۷ اهواز اشاره کرد و افزود: حضور اعضای شورای شهر نشان می‌دهد که در موضوع کمک به مناطق محروم و کم‌برخوردار از امکانات عمرانی، رفاهی و خدماتی، یک دل، همراستا و هم‌گام هستند.

 

وی افزود: یکی از نقاط حادثه‌خیز و سانحه‌خیز منطقه ۷ شهرداری اهواز، ورودی کوی “منبع آب” است که امیدواریم با نصب سریع علایم رانندگی و چراغ راهنما در این محدوه و همچنین تامین روشنایی آن، مشکلات مربوط به حادثه‌خیز بودن منطقه رفع شود.

 

شهردار منطقه ۷ اهواز اظهار کرد: ایجاد بر ۵ پارک محله‌ای، ۴۰ ایستگاه معمولی و ۱۰ ایستگاه مکانیزه اتوبوس و همچنین بازگشایی دو مسیر بن‌بست (۲۰ متری منبع آب به کوی آل صافی و ۲۰ متری کوی منبع آب به کوی رمضان) در حال انجام است ولی قطعا با این اقدامات شاهد تحول در منطقه ۷ نخواهیم بود، چرا که این تحول مستلزم تزریق منابع مالی و اعتبارات عمرانی است. نیاز است که نسبت به سال‌های گذشته اعتبارات عمرانی که از سوی دولت تخصیص می‌یابد؛ بیشتر به مناطق محرومی همچون منطقه ۶ و ۷ تعلق گیرد.

 

فلسفی‌زاده به وجود بارگاه مطهر حضرت علی‌بن‌مهزیار اهوازی در محدوده منطقه ۷ شهرداری اشاره کرد و گفت: این بارگاه یکی از شاخص‌ها و ویژگی‌های مثبتی است که منطقه دارد و امید است بتوان در آن همانند شهرهای دیگر که دارای اماکن مذهبی هستند، یک طرح نوسازی اطراف حرم اجرا کرد.

 

وی ادامه داد: اولین و قدیمی‌ترین هسته شهر اهواز منطقه عامری (دروازه) است که تراکم جمعیتی در منطقه ۷ ، ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر در هکتار است و بیشترین تراکم چمعیتی به شمار می‌رود اما متاسفانه ۷۰ درصد بافت منطقه و مناطق حاشیه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. بافت‌های فرسوده تا زمانی که بازگشایی و تعریض مناطق صورت نگیرد، امکان تغییر وجود ندارد. تا زمانیکه پروژه‌های محرک توسعه آن محدوده توسط ارگان‌های زیربط اجراء نشود، قطعا امکان تحول و توسعه در این منطقه ممکن نخواهد بود.

 

شهردار منطقه ۷ گفت: دستگاه‌های مختلف باید در این مناطق در جهت ارایه خدمات مناسب و همچنین ایجاد تحول در مناطق محروم  تحت مدیریت شورای شهر که همان مدیریت واحد شهری است، اقدام کنند. متاسفانه وضعیت فاضلاب محدوده منطقه ۷ وضعیت خوبی نیست، روشنایی معابر نیز وضعیت مناسبی ندارد.

 

فلسفی‌زاده اظهار کرد: نوسازی تاسیسات زیربنایی موضوع بسیار مهمی است؛ خوشبختانه مناطق نفت‌خیز جنوب، ناحیه صنعتی کارون و بخشی از ملی حفاری و لوله‌سازی در محدوده منطقه ۷ شهرداری واقع شده‌اند. لذا بایستی بتوان از عوارض دریافتی از این صنایع خدمات مطلوب‌تر به شهروندان ارایه کنند.

 

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم سواری، عضو شورای شهر اهواز گفت: همه اعضای شورای شهر اهواز این اتفاق نظر را دارند که ارایه خدمات در مناطق محروم و کم‌برخوردار افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: مناطقی همچون کوی رمضان، کوی آل صافی، کوی منبع آب و حصیر آباد از مناطق قدیم اهواز ولی متاسفانه محروم هستند و عزمی ایجاد شده که خدمات خوبی به شهروندان در این مناطق ارایه شود.

 

این عضو شورای شهر اظهار کرد: همه ۲۱ عضو شورا با تمام اختلاف نظرها و اختلاف سلایقی که وجود دارد، آمده‌اند که خدمت کنند. نظرات و تضارب آرا موجب می‌شود کار پخته‌تر، منظم‌تر و با تفکرات مختلف به نتیجه برسد.