تشکیل کارگروه برای اجرای هفته نظافت عمومی در هندجان

خورنا: معاون فرماندار هندیجان با بیان اینکه بهداشت جزو اولین نیازهای یک جامعه است از تشکیل کارگروه برای اجرای هفته نظافت عمومی در هندیجان خبر داد.

به گزارش خبرگاری فارس از هندیجان، عبدالحسین دریایی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان که با حضور اعضای این شورا در فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در یک جامعه اولین شاخص برای زندگی اجتماعی بهداشت و نظافت است.

وی افزود: رعایت نظافت و بهداشت در محیط‌های عمومی به ویژه در مدارس، خیابان‌ها، کوچه از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون فرماندار هندیجان ادامه داد: با این وجود در حوزه بهداشت نمی‌شود به تنهایی وارد شد و ادارات و سازمان‌ها باید دست به دست هم دهند.

دریایی تصریح‌کرد: باتوجه به قرارگرفتن در آستانه سال جدید و براساس بخشنامه‌ای که از استانداری ارسال شده است هفته نظافت عمومی در شهرهای استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته مسئولان و مردم اقدام به نظافت شهر کرده و آن را مهیای استقبال از سال جدید می‌کنند.

معاون فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد:  در این راستا کارگروه‌های پاکسازی برای نظافت عمومی شهرستان و بخش‌های مرکزی و شهر زهره با مسئولیت بخشداران، جهاد کشاورزی، دهیاران، بهداشت روستایی و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

دریایی ادامه داد: مسئولان باید در زمینه اطلاع‌رسانی از طریق نصب پلاکارد‌ها اقدام و پیام‌های بهداشتی توسط شبکه بهداشت درمان در شهر داده شود.

وی تصریح‌کرد: این اقدامات باید در محیط‌های ورزشی، مدارس، دانشگاه‌های پیام نور و آزاد، امامزادگان، بازارچه‌ها، مدارس، پایانه‌های درون شهری و برون شهری، مساجد انجام شود و از شهرداری خواسته شده که محل مناسبی برای دفن زباله‌ها در نظر بگیرد.

معاون فرماندار هندیجان افزود: هفته نظافت عمومی از سوم اسفندماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و همه دستگاه‌های شهرستان باید در این برنامه مشارکتی فعال داشته باشند.