امضای توافقنامه منطقه آزاد اروند با سرمایه‌گذاران آلمانی

خورنا: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از امضای توافقنامه این سازمان با سرمایه‌گذاران آلمانی به ‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و منطقه آزاد اروند خبر داد.

بهروز حسینی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: آبادان به لحاظ برخورداری از منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و همچنین آب‌های آزاد در سطح ملی از موقعیت استراتژیک و قابل توجهی برخوردار است.
وی افزود: در سال‌های اخیر از سوی این سازمان برنامه‌های مختلفی در راستای ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی منطقه ارائه شده که امیدواریم با تعامل هر چه بیشتر مسئولان این امر مضاعف شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند تصریح کرد: طی نشستی که اخیراً با حضور بیش از یک‌صد نفر از سرمایه‌گذاران آلمانی برگزار شد پیشنهادهای سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم آلمان و فعالان اقتصادی آلمانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این سفر استاندار خوزستان نیز حضور داشت خاطرنشان کرد: طی این سفر پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند برای فعالان اقتصادی کشور آلمان تشریح و آمادگی خود را برای حضور سرمایه‌گذاران آلمانی در این منطقه اعلام کردیم.
به گفته حسینی‌فر در این سفر در خصوص حضور تولیدکنندگان کشور آلمان و معرفی این منطقه به آنها توافق‌های ثمربخشی صورت پذیرفت.
وی با اشاره به دیگر رویکردهای مثبت این دیدار خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و منطقه آزاداروند با سرمایه‌گذاران آلمانی توافقنامه امضا شد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی به استان و نیز منطقه آزاد اروند و همچنین معرفی موقعیت‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی منطقه به سرمایه‌گذاران از دیگر اهداف این سفر به کشور آلمان بود.
وی ادامه داد: استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی به مراتب می‌تواند شکوفایی و پیشرفت منطقه و بالطبع آن زندگی اجتماعی و رفاهی شهروندان را رقم زده و با توافق‌های به عمل آمده امیدوار هستیم این مهم محقق شود.
به گفته حسینی‌فر همچنین در نشستی که در کشور هلند با سرمایه گذاران هلندی و ایرانی مقیم این کشور نیز برگزار شد در خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی تبادل‌نظرهای مثبت و قابل توجهی انجام پذیرفت.
وی گفت: این منطقه به‌عنوان یک مکانیزم زیربنایی توسعه و انگیزش ارتباطات فرامنطقه‌ای و جلب عبور و مرور ترانزیتی، در سرمایه‌گذاری و توسعه بخش حمل و نقل و تأمین و تجهیز زیرساخت‌های ترانزیت بسیار در خور توجه است.
سرپرست سازمان منطقه آزاداروند در پایان اظهار داشت: همه تلاش و اقدامات در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت منطقه آزاداروند در منطقه و به‌منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *