سودای بهارستانی احمدی‌نژادی‌ها

خورنا: عبدالرضا داوری، یکی از طرفداران پرو پار قرص مشائی و مشاور احمدی‌نژاد در پاسخ به این سخنانی که حول محور انتخابات مجلس دهم و حضور یاران احمدی‌نژاد و تهیه لیست با حضور وزرای کابینه‌های خود گفت: این شایعاتی است که یک سری سایت‌های افراطی پراکنده کردند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به خبرنگار «قانون» گفت: اینکه یک رئیس جمهور سابق قصد داشته باشد در انتخابات مجلس کشور با رعایت ضوابط قانونی شرکت کند مسئله عجیبی نیست و در سال‌های گذشته نیز در انتخابات مجلس لیست‌هایی تهیه شد که در آن افرادی حضور داشتند که از وزرای دولت‌های قبلی بودند. برای مثال هنگامی که آقای خاتمی رفتند و آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شدند وزرا و معاونان آقای خاتمی لیستی را برای مجلس هشتم آماده کردند و نام آن را «یاران خاتمی» گذاشتند و این یک امر عادی و معمول است. چون افرادی که جایی دیگر در دولت ندارند به مجلس رفتند تا در آنجا به فعالیت ادامه دهند ولی اینکه احمدی‌نژاد برنامه و تصمیمی برای مجلس دهم داشته باشد را رد می‌کنیم و این بحث‌ها که مطرح می‌شود شایعه است و اینکه گفته می‌شود اگر آقای مشایی در جلسات انتخاباتی حضور داشته باشند دروغ است چرا که همه وزرا با آقای مشایی رابطه دوستان دارند و این شایعات و دروغ‌هایی است که از سایت‌ها و رسانه‌های تندرو بیان می‌شود.

بهمن شریف زاده، رئیس ستاد انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ تاکید دارد، تیم احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی‌ندارد.

بهمن شریف‌زاده به خبرنگار قانون می‌گوید: رئیس‌جمهور سابق کشورمان فعلا هیچ برنامه‌ای برای ورود به انتخابات مجلس دهم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ای برای انتخابات آینده ندارد می‌افزاید: برنامه‌ نداشتن به معنی نفی ورود به این عرصه نیست اما تا کنون برنامه‌ای برای حضور در انتخابات طراحی نکردیم.

شریف‌زاده بر این باور است که احمدی‌نژاد تا امروز روی مسئله حضور در انتخابات مجلس دهم و ارائه لیست با حضور وزیران دولت نهم و دهم فکر نکرده است.

وی ادامه می‌دهد: فعالیت‌های سیاسی کنونی احمدی نژاد، نمی‌تواند شاخصی برای پیش‌بینی حضور او در انتخابات باشد. شریف‌زاده تاکید می‌کند احمدی نژاد کنار قرار گرفته است، اکنون او تصمیم دارد هیچ ورودی به عرصه سیاسی نداشته باشد. به این صورت که نه اظهار نظری داشته باشدو نه موضع‌گیری.

وی با تاکید مجدد که این تصمیم تا امروز اتخاذ شده است می‌گوید: در آینده ممکن است شرایط تغییر و احمدی‌نژاد تصمیم دیگری برای حضور در عرصه‌های سیاسی بگیرد.

وی اعتقاد دارد حضور احمدی نژاد با لیستی از وزرای دولت نهم و دهم شایعه است و عللی دارد که نمی‌تواند این دلایل را رسانه‌ای کند.

قانون در ادامه می‌نویسد: تنها چند ماهی است که مردم از تنش‌ها و استرس‌های فضای انتخابات راحت شده اند، با این حالا جناح‌های سیاسی که نگران جا ماندن از انتخابات و به فراموشی سپرده شدن هستند، از حالا که نزدیک به دوسال تا انتخابات مجلس دهم وقت باقی است به تکاپو افتادند تا شاید بتوانند در عرصه سیاسی کشور باقی بمانند. بدون شک یکی از جریان‌هایی که بعد از سال ۸۴ وارد عرصه سیاسی کشور شد نزدیکان محمود احمدی نژاد هستند. گروهی که نه خود را در دایره اصولگرایی می‌دانند و نه از محور اصلاح‌طلبی سخن می‌گویند. بعد از انتخابات سال ۹۲ که تئوری احمدی نژاد برای باقی ماندن در قدرت با رد صلاحیت مشائی به شکست منتهی شد، گمانه زنی‌ها خبر از فعالیت قوی تیم احمدی نژاد برای انتخابات مجلس به میان آورد، زمزمه ای که اظهارات نزدیکان احمدی‌نژاد بعد از انتخابات ریاست جمهوری به آن قوت بخشید و سرانجام شایع شد که احمدی‌نژاد با فراخوانی از وزرای دولت خود سعی کرده است تا ائتلافی تشکیل دهد و در آن، لیست واحدی را شاید با نام «یاران‌احمدی نژاد» برای مجلس آماده کند. گفته‌ها حاکی از آن بود که برخی از وزرای احمدی نژاد که با مشائی رابطه خوشی نداشتند شرط حضورشان را نبودن رئیس دفتر دولت دهم یعنی اسفندیار مشائی بیان کردند که گویی احمدی‌نژاد نیز قبول کرده و این رایزنی‌ها بدون حضور یارغار احمدی‌نژاد برگزار شده بود.

احمدی نژاد بدون مشائی؟

نکته قابل تامل در این زمزمه‌ها رضایت احمدی نژاد به تشکیل جلسات بدون حضور مشائی بود که خبر را مورد نقد قرار می‌داد.چون احمدی نژاد که برای حمایت از مشایی به تمام یاران و طرفدارانش پشت کرد امکان نداشت برای حضور در انتخابات پدرزن فرزندش را کنار بگذارد و به سوی افرادی برود که در این چند سال پشت او را خالی کردند.

سابقه نه چندان روشن اظهارات انتخاباتی

این زمزمه‌ها نه تکذیب و نه رد شد تا اینکه ما به سراغ نزدیکان احمدی نژاد و مشائی رفتیم تا صحت و سقم این سخنان را از آن‌ها پیگیری کنیم.البته باید اشاره شود که در انتخابات ریاست جمهوری نیز بارها از نزدیکان و افرادی که در دولت احمدی نژاد دستی در کار داشتند حول حضور مشائی در انتخابات سوال کرده بودیم که هر بار آن‌ها تکذیب کردند ولی بعد از مدتی که بازار انتخابات داغ شد، هم شاهد تشکیل ستاد برای مشائی بودیم و هم در روز انتخابات احمدی‌نژاد دست در دست مشائی او را نامزد مورد حمایت خود معرفی کرد.

آیا احمدی نژاد توان بازسازی دارد؟

باید به این نکته اشاره شود که در انتخابات ریاست جمهوری تفکر احمدی نژادی شکست خورد و در انتخابات شورای شهر تهران نیز که نزدیکان احمدی نژاد سعی کرده بودند لیستی را تهیه کنند تا شاید بتوانند دست کم خود را در مدیریت شهری زنده نگه‌دارند ولی در کمال ناباوری وزیر کابینه احمدی نژاد نیز کمترین رای را نیاورد و هیچ جایی در لیست شورای شهر تهران و سایر شهرهای کشور نداشتند.

دست پیش گرفتند و پس نیفتادند!

در همین حال بسیاری از افرادی که در طول دو دولت نهم و دهم خود را با اقدامات و تفکر احمدی نژاد گره زده اند دست پیش را گرفته اند تا شاید پس نیفتند و این واهمه را دارند که در انتخابات مجلس یا هر انتخابات دیگر اجازه ورود به آن‌ها داده نشود و رد صلاحیت شوند. نزدیکان احمدی نژاد این تقاضا را دارند و سعی می‌کنند تا فضای کشور برای حضور آن‌ها در انتخابات باز شود و شاید بتوانند باز هم در عرصه سیاسی حضور پیدا کنند.

اقبال به احمدی نژاد،آری یاخیر!

البته باید پرسید، اگر ادعای آن‌ها مبنی بر اینکه فضا برای حضور آن‌ها باز نیست و احتمالا رد صلاحیت می‌شوند نیز درست باشد با توجه به اتفاقاتی که در هشت سال گذشته در کشور افتاد مردم اقبال چندانی به این تفکر خاص دارند یا خیر؟ آیا مردم بازهم مانند انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر دست رد بر سینه اهالی بهار خواهند زد یا خیر؟فراموش نشود که تا انتخابات مجلس دهم ماه‌ها مانده و امکان اتفاقات گوناگونی در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران مانند گذشته وجود دارد.