راه‌اندازی نخستین بی‌سیم هوایی در منطقه ویژه بندر امام

خورنا: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین بی‌سیم هوایی در مرکز جستجو و نجات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی با اشاره به نیاز برقراری ارتباط ساحل به هوا و دریا به ویژه در مباحث مربوط به تجسس و نجات در مرکز MRCC منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی اظهار داشت: پس از تحقیق و بررسی به عمل آمده بر‌اساس شاخص‌هایی نظیر نوع، مارک، مدل، قابلیت‌ها و امکانات، یک دستگاه بی‌سیم تهیه و با موفقیت نصب و راه اندازی شد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل فنی و نگهداری بنادرو دریانوردی خوزستان در تشریح ویژگی‌های فنی این دستگاه بیان داشت: این بی‌سیم دارای ۲۰ کانال مخابراتی در باند VHF در محدوده فرکانسی ۱۱۸ MHZ الی ۱۳۶ MHZ با توان ۱۲w است و از توانایی پوشش ارتباطات صوتی تا مسافتی در حدود ۴۰ مایل با واحدهای هوایی و یا سایر ایستگاه‌های ساحلی یا دریایی که دارای سیستم مشابه است، برخوردار است.
وی با اشاره به قابلیت‌های ارتباطاتی شناورهای امداد و نجات این اداره کل اظهار داشت: شناورهای این اداره کل از جمله ناجی ۷، هادی ۷ و هادی ۸ دارای بی‌سیم هوایی بوده که بر پایه آزمایش‌های انجام شده، ارتباطات صوتی مابین MRCC و این شناورها با استفاده از این بی سیم کاملاً موفقیت آمیز بود‌.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: با نصب این سامانه جدید قابلیت ارتباط با سامانه‌های هوایی با شناورهای دریایی در شرایط جوی نامناسب نیز امکان‌پذیر می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *