۵ زائر ایرانی در سرزمین وحی درگذشتند

خورنا: رئیس سازمان حج و زیارت از ورود ۶۹ هزار و ۸۷۲ زائر ایرانی به سرزمین وحی تا صبح امروز سه شنبه خبرداد و گفت: تاکنون پنج زائر ایرانی در سرزمین وحی درگذشته‌اند.

علی لیالی در جمع خبرنگاران در مکه مکرمه گفت: تا ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ در مجموع ۶۹ هزار و ۸۷۲ زائر از جمهوری اسلامی وارد سرزمین وحی عربستان شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از این تعداد در حال حاضر ۴۴ هزار و ۵۷۸ زائر در مکه مکرمه و ۲۵ هزار و ۲۹۳ زائر در مدینه منوره حضور دارند.

لیالی یادآور شد: تاکنون ۵ زائر بیت الله الحرام درگذشته‌اند که دو نفر در مدینه منوره و ۳ نفر در مکه مکرمه دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره بازداشتی‌ها اظهار داشت: خوشبختانه تا‌کنون هیچ مورد زندانی از زائران وجود نداشته‌ایم، فقط ۴ مورد دستگیری موقت زائران در مدینه منوره بوده که بلافاصله حل شده و به مرحله بازداشت نینجامیده است.

لیالی بااشاره به جابه جایی زائران در مکه مکرمه اظهارداشت: حمل و نقل ترددی یا انتقال صلواتی زائران ایرانی از هتلها به مسجد الحرام و بالعکس در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با ۲۵۹ دستگاه اتوبوس کولردار انجام می شود و زائر برای رفتن به مسجد با ایستادن در ایستگاه مقابل هتل سر ساعت سوار اتوبوس می‌شوند. برای برگشت از مسجد الحرام نیز با راهنمایی کارکنان ستاد امداد در مکه به سمت محل سوارشدن بر اتوبوس راهنمایی می‌شوند.

وی یادآور شد: ۱۲ خط اتوبوسرانی در مکه برای انتقال زائران به مسجد الحرام و بالعکس در نظر گرفته شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *