نماینده مسجدسلیمان: تخم نفاق و کینه بر پیکر قوم بختیاری کمر ما را شکسته است

خورنا: نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل گفت: تخم نفاق و کینه ضربه ای بوده بر پیکر این قوم که در چند صده کمر ما را شکسته است و به هر نحوی ما را مقابل هم قرار داده است.

دکتر جلیلی در سخنانی که در جمع مردم روستای پلی از توابع شهرستان لالی ایراد کرد اظهار داشت : اگر بخواهیم منطقه ما رشد کند و افتخار بختیاری مجددا به آن برگردد باید توانمندی ایجاد کنیم و با پویا کردن اقتصاد به خودمان متکی باشیم و برای متکی بودن به خود باید تلاش کرد .

وی در ادامه با اشاره به بلاتکلیفی ۱۵ ساله طرح آبیاری به زمین های کشاورزی دشت لالی دلیل آن را دعوای دو اداره عنوان کرد و گفت: ضرر آن را مردم ، جوانان بیکار و اقتصاد فلج شده شهر لالی می دهند که به طور مثال شهرداری لالی توان پرداخت دستمزد کارگران و یا آسفالت خیابان ها را ندارد .

وی تصریح کرد : چرا با وجود ظرفیت ها و استعداد ها ، زمین های حاصل خیز ، جوانان خوب ، افراد با غیرت ، انسان های با تجربه  ما باید نیازمند باشیم و جوانانمان بیکار باشند ، به این خاطر است که منابعی که گرفته ایم درست خرج نکرده ایم و همه منابع طبیعی و استعداد های خدادادی در کنار ما رها شده است

جلیلی تاکید کرد : استدعای من از همه مسئولین در این شهر و سایر شهرها این است ؛ این مسئولیت ها در یک موقعیت تاریخی به ما سپرده شده است چرا که ما همیشه یاد گذشته ها را می کنیم که چه بوده ایم در حالی که باید ببینیم امروز چه هستیم و به چه روزی افتاده ایم ، چون نیازمند شده ایم  و به دیگران چشم دوخته ایم ، اگر بتوانیم زمین هایمان را آباد کنیم دوباره عزت و کرامت مان به جای خود بر می گردد .

دکتر جلیلی در ادامه اظهار داشت : ما تعصب و غیرتی اگر می خواهیم به خرج بدهیم باید در کار ، تولید و کشاورزی به خرج بدهیم و بعد اجازه دهیم که مردم سرپای خودشان بایستند و دست در جیب خود و سرشان پیش دیگران بالا باشد .

وی تصریح کرد : ما را امروز تعصب می گیرد که یک جایی و در فلان فیلم این کار را کردند ، هر چند که ما به شدت با این رفتار مذبوحانه برخورد کردیم و تذکر جدی دادیم اما وقتی به عمق آن نگاه می کنیم خواهیم دید که این اعتراض مشکلی از ما را حل نمی کند چرا که موقعی مشکلات ما حل می شود که جوانان ما سرشان بالا باشد و به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث وحدت و برادری اشاره و اظهار داشت : تخم نفاق و کینه ضربه ای بوده بر پیکر این قوم که در چند صده کمر ما را شکسته است  و به هر نحوی ما را مقابل هم قرار داده است ؛ روزی به بهانه زمین ، یک روز به بهانه سیاست و انتخابات ! و باید دانست که این رفتارها برای ما هیچ نفعی ندارد و بختیاری اگر می خواهد هویت خودش را پیدا کند باید اول از همه اتحاد و برادری خودش را پیدا کند چرا که هیچ فرقی بین هیچ طایفه ای نیست .

نماینده مردم لالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اتحاد و برادری رمز پیروزی ما برای آبادی این شهر است ، همه ما باید امروز دست به دست هم بدهیم که امروز مملکت ما به این اتحاد و برادری ها نیاز دارد چرا که دشمن به اندازه کافی توطئه می کند و ما برای آینده این مملکت و آینده این سرزمین و فرزندان آن بیش از هر چیز به اتحاد و برادری شما نیاز داریم .