بدنه فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان به تزریق اعتبار نیاز دارد

خورنا: رییس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: بدنه فرهنگی این اداره به تزریق اعتبار نیاز دارد تا مشکلات سرانه مطالعه در استان کاهش پیدا کند.
مرتضی ادکی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خوزستان امری بسیار مهم است که باید به صورت استانی در راستای گسترش این فرهنگ گام برداشت.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه هر دانش آموز در کشور ۶.۵ جلد کتاب است، افزود: توسعه کتابخانه های موجود در مدارس، طرح ملی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب و ۵۰۰ نمایشگاه استانی و برگزاری کارگروه های تخصصی در سطح نواحی اهواز از برنامه های در دست اجرای اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان است.

رییس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: از جمله برنامه هایی که امسال و بنا بر تاکید رییس جمهور در مدارس به اجرا درآمد برنامه ای برای زنگ انشا در مدارس سه دوره تحصیلی آموزشگاه های منطقه ای و استانی است که در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی به اجرا درآمد.

ادکی در خصوص دیگر برنامه های این اداره در هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته با ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان برنامه بازدید از کتابخانه های عمومی و همچنین برگزاری همایش کتاب و کتابخوانی را در این هفته برگزار کردیم.

وی بیان کرد: پخش کتاب و گسترش کتابخانه های مرزی و مناطق محروم از دیگر اقداماتی است که در لیست برنامه های کاری این اداره قرار داده شده است.

رییس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: برای گسترش فضای مطالعاتی در مدارس استان مشکلاتی وجود دارد که باید به رفع آنها اقدام کرد، از جمله این مشکلات می توان به کمبود فضاهای مناسب برای کتابخوانی اشاره کرد که پیش بینی شده است بخش عظیمی از کتابخانه هایی که به شکل ادغام در اتاق پرورشی و یا نمازخانه مدارس وجود دارد تبدیل به کتابخانه های مجزا شوند.

ادکی ادامه داد: دو سال است که به بدنه بخش فرهنگی آموزش و پرورش اعتباری تزریق نشده است و ما امیدواریم با اعطا این اعتبار در سال آینده فعالیت های بخش فرهنگی بیش از پیش تقویت شود تا بتوانیم کتابخانه های مدارس را با کتاب هایی غنی کنیم که هم برای اطلاعات عمومی دانش آموزان مفید باشند و هم با یک پیوستگی با کتب درسی در امر آموزش به آن ها کمک کنند تا بدین طریق بتوانیم مشکلات خود را در عرصه سرانه مطالعه در استان کم کنیم.

وی گفت: با تخصیص کتابهای جدید و به روز به کتابخانه های مدارس میتوان کتاب هایی را که مربوط به گذشته است یا با گروهای سنی دانش آموزان مرتبط نیست را از سطح مدارس جمع آوری کرده و کتابهایی را در راستای اهداف آموزش و پرورش بین مدارس توزیع کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جاسم من فکر می کنم با وجود این نیرو های باقی مانده از مدیرکل قبل پول نفت را هم کامل به شما بدهند مشکال فرهنگی خوزستان حل نمی شود