بانوی خوزستانی عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد

خورنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: فریده عصاره که عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بود از این پس عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شده است.

لفته منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوزستان اظهار کرد: بر اساس حکم رئیس جمهور، آقایان سیدعباس صالحی شریعتی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، محمدحسین ملک احمدی، فریده عصاره و مهردخت وزیرپور کشمیری به عضویت «هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور» منصوب شدند.

وی افزود: فریده عصاره استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز است که با حکم رئیس جمهور به عنوان عضو جدید هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: این عضو جدید هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه جندی شاپور ۱۳۵۲، کارشناسی ارشد در رشته کتابداری از دانشگاه تهران ۱۳۶۵ و مربی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز ۱۳۶۶ و دکترای کتابداری و اطلاع‌رسانی از دانشگاه نیوسات ویلز، سیدنی استرالیا درسال ۱۳۷۵ است.

منصوری گفت: استادیاری گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشیاری گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی این دانشگاه در سال ۸۱ و استادی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی همان دانشگاه از دیگر سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

وی افزود: از دیگر افتخارات سرکار خانم عصاره ریاست کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز، مدیر گروهی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و مدیر قطب علمی مدیریت دانش در کشور است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه تاکید کرد: این استاد برجسته دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت‌های علمی و پژوهشی بسیار زیادی را داشته است که از جمله موضوعات علم سنجی، همکاری‌های علمی، نانو، نمایه‌سازی، نمایه استنادی علوم، موتورهاب کاوش وب، پایگاه‌های اطلاعاتی، کتابخانه دیجیتال، تحلیل استنادی علوم و… بوده است که مقالات بسیار زیادی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ارائه داده است و به طور کلی یکی از صاحب نظران علم اطلاعات و دانش شناسی در کشور و در مجامع بین‌المللی است.

منصوری در پایان گفت: انتصاب خانم فریده عصاره از افتخارات استان خوزستان بوده و ما به همه اساتید و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی استان خوزستان تبریک و امیدواریم این انتصاب باعث توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی استان خوزستان شود.