عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز: سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه در جامعه می‌شود

خورنا: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سرمایه‌گذاری بر بهبود شاخص‌های توسعه اجتماعی و فرهنگی مانند کاهش جرایم و بزهکاری تاثیر دارد و باعث افزایش رفاه در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی نداف در نشست علمی – تخصصی سرمایه گذاری توسعه اقتصادی کلانشهر اهواز که ظهر امروز در شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و مطالب مرتبط با آن به دلیل اهمیتی که دارد از چند جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ کلانشهری از نظر پتانسیل با اهواز قابل مقایسه نیست، ادامه داد: خوزستان دارای پتانسیلی مانند کارون است که اگر تمام کشور برای حفظ آن بسیج شوند باز هم کم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه سرمایه گذاری، کسب و کار است تصریح کرد: کسب و کار به معنای هر نوع تشکیلات اجتماعی برای خلق ارزش اقتصادی و بازاری است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری باعث بهبود رشد اقتصادی، رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌شود اذعان کرد: سرمایه‌گذاری بر بهبود شاخص‌های توسعه اجتماعی و فرهنگی مانند کاهش جرایم و بزهکاری تاثیر دارد و باعث افزایش رفاه در جامعه می‌شود.

نداف با بیان اینکه اهواز و کلانشهر‌ها نمایی از یک حکومت محلی هستند عنوان کرد: به دلیل پراکندگی در حوزه شهری و  آگاهی نداشتن مردم، بسیاری از مسائل شهری از منظر شهرداری دیده می‌شود در حالی که این اشتباه است.

وی یکی از عوامل موثر بر کاهش سرمایه‌گذاری را نبود اطمینان محیطی بیان کرد و گفت: فقدان اطمینان محیطی به معنای بالا بردن ریسک شکست سرمایه‌گذاری است که به تعدد و تکثر عوامل تاثیر گذار و میزان پویایی عوامل بستگی دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که روی محیط سرمایه گذار تاثیر می‌گذارد فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از موقعیت‌های مشابه یا جایگزین است.