دلیل راه اندازی کتابخانه تخصصی سید‌مرتضی شفیعی

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت: کتابخانه شهید سید‌مرتضی شفیعی برای نشر و اشاعه فرهنگ تشیع راه‌اندازی شده است تا در این شرایط بتوانیم از حریم تشیع دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی در آیین افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی که پیش از ظهر امروز در محل این کتابخانه برگزار شد، اظهار کرد: مسئله کتاب و کتابداری تاریخ طویلی دارد و بحث درباره آن به یک کتاب مفصل نیاز دارد.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و ادامه داد: خوزستان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی خود می‌تواند در اشاعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی کشور موثر واقع شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری به گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: با مطالعه جوانان ما آگاه می‌شوند و می‌توانند مانند جوانان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مایه افتخار و حماسه ساز باشند.

وی عنوان کرد: این کتابخانه دارای ۱۴ هزار جلد کتاب است که قسمت اعظم آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فرستاده شده است، یک هزار جلد خریداری شده و ۵۰۰ جلد نیز از کتابخانه شخصی خود به این کتابخانه اهدا کرده‌ام.

شفیعی تصریح کرد: این کتابخانه برای نشر و اشاعه فرهنگ تشیع راه اندازی شده است تا در این شرایط بتوانیم از حریم تشیع دفاع کنیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان اظهار کرد: لفته منصوری در هرجا که کتابخانه‌ای افتتاح کرده است یک روحانی با خود همراه داشته و امیدورام خداوند به ایشان ارج دهد تا بتواند خدمات بیشتری ارائه دهد.