فرمانده انتظامی اهواز خواستار افزایش پارکینگ‌های عمومی در مراکز تجاری شد

خورنا: فرمانده انتظامی اهواز در حاشیه نمایش کشفیات اموال سرقتی از داخل خودروها که در ۴ روز گذشته در اهواز کشف و ضبط شده‌اند، گفت: اگر در سطح مراکز تجاری و هسته مرکزی پارکینگ‌های متعددی وجود داشته باشد قطعا می‌توان فرصت را از سارقان و مجرمان گرفت تا دست به فعل مجرمانه خود نزنند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- عزیزاله سپهوند اظهار کرد: با توجه به این‌که در آستانه روزهای پایانی سال هستیم و مردم در حال خرید مایحتاج خود هستند، قطعا بیشتر شهروندان با خودروهای شخصی خود اقدام به حضور در نقاط بازار و هسته مرکزی شهر می‌کنند که در این میان نیز برخی عوامل و مجرمین در کمین هستند تا از فرصت به وجود آمده به واسطه سهل‌انگاری و به نوعی بی‌تفاوتی مردم نسبت به اموال خود، استفاده کرده و اقدام به سرقت محتویات و اموال داخل خودرو مردم کنند.

 

وی بیان کرد: در روزهای گذشته با چنین پدیده‌ای روبه‌رو بودیم و با حساسیت آن را دنبال کرده و در یک عملیات منسجم و هماهنگ شده بر اساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی توانستیم به همت عوامل پلیس در مرکز استان، در ابتدا یک باند سرقت محتویات خودرو را در یکی از نقاط کلان‌شهر اهواز شناسایی کنیم.

 

فرمانده انتظامی اهواز افزود: به دنبال دستگیری این باند، اعضای باند لب به اعتراف گشودند که با اعترافات این سارقان توانستیم به یک شبکه هماهنگ شده که در قالب یک‌سری مال‌خر، سارقان و عواملی که محل اختفای این اموال را فراهم می‌کردند، برسیم و در نهایت، با هماهنگی دستگاه قضایی همگی اعضای این شبکه دستگیر و اموال سرقتی کشف شدند.

 

وی با تاکید بر لزوم نگاه اجتماعی و آسیب‌شناسانه به معضل دزدی، عنوان کرد: درست است که پلیس با عملیات‌های خود سعی دارد مجازات را برای مجرمان افزایش دهد و به نوعی عامل بازدارنده باشد ولی این کافی نیست و نیاز است تمام آحاد مردم و دستگاه‌ها پا به عرصه بگذارند.

 

سپهوند تصریح کرد: این ناهنجاری و پدیده شوم سرقت، تابع علل مختلفی است؛ برخی به دلیل فقر اقتصادی مرتکب آن می‌شوند و برخی نیز صورت شبکه‌ای دست به این اقدام می‌زنند.

 

وی گفت: به هر حال باید آحاد مردم و دستگاه‌ها در کنار هم با ایجاد هم‌افزایی، بسترها و زمینه‌هایی که موجب بروز معضلاتی مانند سرقت می‌شوند را محدود کنیم و از بین ببریم.

 

فرمانده انتظامی اهواز درباره کشفیات به نمایش درآمده برای مالباختگان، توضیح داد: این کشفیات در بازه زمانی ۴ روزه کشف و ضبط شده‌اند؛ بسیاری از این اموال متعلق به خودروهای لوکس و گران‌قیمت است که تمام این کشفیات از یک باند به دست آمده است.