افتتاح فاز اول طرح خدمات اجباری در ۶۷ روستای خوزستان

خورنا: فاز اول طرح USO (خدمات عام اجباری) امروز، ۲۰ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس، در ۶۷ روستا و ۱۷ سایت GSM شهرستان‌های ایذه، اندیمشک، مسجدسلیمان، دزفول، اندیکا و لالی افتتاح شد.

 

به گزارش خورنا محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه طرح‌های ارتباطی که از طریق ویدئو کنفرانس در شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: طی سفر رییس‌جمهور به خوزستان موظف شده‌ایم کمبودهای استان را جبران کرده و وعده‌های داده شده را با جدیت دنبال کنیم تا بخشی از مشکلات حل شود.

 

وی افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم خدمات بهتری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ارائه کنیم. در یک هفته، ۲ مراسم افتتاحیه در حوزه فناوری برگزار شده که در هر ۲ آن‌ها، استان خوزستان نیز سهیم بود که این امر جای بسی خوشحالی است.

 

همچنین علی‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح USO (خدمات عام اجباری) نیز از طریق ویدئو کنفرانس اظهارکرد: رسیدگی به مناطق محروم و روستاها از اولویت‌های اصلی مسئولان است و در دهه‌های گذشته نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

 

وی گفت: این طرح به منظور دسترسی آحاد مردم به خدمات، توسعه و ترویج فناوری اطلاعات و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.

 

عمیدیان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۳ روستا در کشور شناسایی و براساس قرارداد با شرکت مخابرات مقرر شده تا پایان سال به تعداد زیادی از آن‌ها اینترنت پرسرعت واگذار شود.

 

همچنین علیرضا ملکی‌جهان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در این افتتاحیه عنوان‌کرد: در حالی که اعتدال و تدبیر و امید فضای کشور را فرا گرفته است، در خوزستان نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نقاط صعب‌العبور و روستاهای کوهستانی این استان هم‌اکنون فاز اول طرح USO در ۶۷ روستا و ۱۷ سایت GSM در روستاهای استان افتتاح شده است.

 

وی افزود: مقرر شده که با اجرا و راه‌اندازی ۷۸ روستای باقیمانده از فاز اول طرح USO در استان، دیگر شاهد روستای با جمعیت بیش  از ۲۰ خانوار فاقد تلفن نباشیم. در نظر است با اجرای فاز دوم طرح USO به تعداد ۱۴۳ روستا تا نیمه اول سال ۹۳ دیگر شاهد روستای با جمعیت بیش‌ از ۵ خانوار فاقد تلفن در استان نباشیم.

 

ملکی‌جهان خاطرنشان‌کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با برقراری سرویس اینترنت پرسرعت ADSL به میزان ۱۴ هزار پورت در ۱۰۰ روستا تا سه ماهه اول سال ۹۳، روستاهای استان از اینترنت برخوردار شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *