بکارگیری ۴۰۰ طلبه در مقطع ابتدایی

خورنا: دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با اعلام اینکه در آخرین آزمون استخدام آموزش و پرورش ۴۰۰ نفر از طلاب پذیرفته شدند گفت: تعداد مدارس وابسته به حوزه علمیه به صد مورد هم نمی‌رسد.

حجت الاسلام علی ذوعلم افزود: اگرچه حوزه علمیه و آموزش و پرورش با یکدیگر تفاهمنامه همکاری برای راه‌اندازی و ایجاد مدارس وابسته به حوزه امضا کرده‌اند اما با گذشت بیش از سه سال تعداد این مدارس به کمتر ازصد مورد در کشور رسیده است.

در اردیبهشت ۱۳۸۸، معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفته بود که “تفاهمنامه واگذاری بیش از ۴ هزار مدرسه در سراسر کشور به امضای مدیر حوزه علمیه قم و وزیر آموزش و پرورش رسید” اما طی این مدت کمتر از ۱۰۰ مدرسه با مدیریت حوزه اداره می‌شوند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه علمیه ادامه داد: باید این همکاری‌ها افزایش یابد و مدارس بیشتری با همکاری حوزه راه‌اندازی شوند.

ذوعلم درباره گسترش عرفان‌های کاذب در مدارس و نیاز فعالیت طلاب در این حوزه گفت: پیشگیری از این آسیب‌ها و ناکام گذاشتن اهداف شوم در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه لازم است اما امکانات و زیرساختهای کافی برای حضور طلاب در مدارس ایجاد نشده که باید این موانع برطرف شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه تصریح کرد: ما باید طرح‌های بلند مدت را دنبال و نیازهای پنج سال بعد طلاب را در مدارس برطرف کنیم. البته هم اکنون در برخی از استان‌ها همچون بوشهر، کرمان، تهران و شهرستان‌های آن و استان فارس فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی به استخدام ۴۰۰ نفر از طلاب در آخرین آزمون استخدام ۴۰ هزار نفری آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طلاب در آموزش ابتدایی و مشاوره به کار گرفته شده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *