جاده عشایری «آب‌حلال» رامهرمز افتتاح شد

خورنا: پروژه جاده عشایری منطقه «آب حلال» شهرستان رامهرمز با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و عشایر منطقه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و مردم، توسط اداره امور عشایر این شهرستان، پروژه جاده عشایری منطقه «آب حلال» رامهرمز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این جاده عشایری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت به طول ۱۲ کیلومتر با عرض مفید ۸ متر و ۱۲ دستگاه پل بتونی، لوله‌ای، و آب‌نما توسط اداره امور عشایر رامهرمز احداث شده است.

این جاده در راستای تامین راه دسترسی عشایر به امکانات اولیه اعم از آب آشامیدنی، تامین علوفه دامی، واکسیناسیون دامی، حمل فرآورده‌های دامی به بازار مصرف، کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب، دسترسی و تامین مایحتاج زندگی و بهداشت و درمان احداث شده است.

از این جاده علاوه بر اینکه ۱۱۵ خانوار از عشایر کوچ‌رو شهرستان رامهرمز بهره‌مند خواهند شد، دسترسی به مناطق تفریحی، بکر و طبیعی منطقه را برای اهالی شهر و روستاهای مجاور تسهیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، همچنین کلنگ احداث ۳۰ واحد مسکونی برای اسکان عشایر منطقه آبشار سرگچ رامهرمز نیز به زمین زده شد.

با احداث این واحدهای مسکونی، عشایر منطقه آبشار شهرستان رامهرمز در یکجا به‌صورت ثابت اسکان داده خواهند شد تا خدمات رسانی بیشتری به عشایر منطقه صورت گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *