محورهای ارتباطی لالی نیازمند ساماندهی است

خورنا: رئیس اداره راه و شهرسازی لالی از ساماندهی محورها و راههای ارتباطی به عنوان یکی از نیازهای این شهر نام برد.

سید عباس تلقری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان لالی به علت قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی کوهستانی و داشتن جاده های کوهستانی همیشه با خطر ریزش سنگ و کوخ به جاده ها روبروست که این مساله با عث ایجاد حادثه در این محورها شود.

وی افزود: تاکنون با همت نیروهای راهداری سعی شده است در صورت بروز حوادث یا ریزش این محورها در مدت زمان کمتر از نیم ساعت باز شده و رفت و آمد در آنها به جریان بیفتد، اما رسیدگی و ساماندهی کلی این مسیرها باید هرچه سریعتر اتفاق بیفتد تا از بروز اینگونه حوادث جلوگیری شود.

رییس اداره راه و شهرسازی لالی درخصوص وجود نقاط حادثه خیز این شهرستان عنوان کرد: «جاده تلوک» با طول ۳۱ کیلومتر و عرض شش متر و وجود پل «تق تقو» بر روی آن که قدمتی ۷۰ ساله دارد یکی از حادثه خیزترین نقاط استان محسوب می شود که در خصوص تعیین جایگزین برای آن باید مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد زیرا این جاده در ابتدای ساخت در هفته فقط مسیر عبور یک ماشین بود اما اکنون و پس از گذشت ۷۰ سال پذیرای عبور بیش از ۲۰۰ ماشین در روز است که رسیدگی به آن را ضروری می کند.

تلقری تصریح کرد:  یکی دیگر از محورهایی که پس از بارندگی با خطر ریزش سنگ و کوه و لغزندگی روبروست محور لالی به مسجدسلیمان با طول ۱۷.۵ کیلومتر است.

وی ادامه داد: سه راهی عنبر این شهرستان نیز به علت عدم وجود میدان در ورودی شهر حادثه خیز بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به احداث میدان در این منطقه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان لالی واقع در شمال خوزستان از جنوب به مسجدسلیمان، از خاور به اندیکا، از جنوب غربی به گتوند، از شمال خاوری به شهرستان کوهرنگ و فریدون شهر، از شمال به شهرستان الیگودرز و از غرب به بخش سردشت شهرستان دزفول محدود می شود.این شهر در حدود ۱۵۰کیلومتری اهواز قرار دارد.