سه خبر از آبادان

خورنا: رییس مرکز فنی وحرفه ای آبادان از برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری خبر داد.

ˈارژنگ کوه سرخ ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان می توانند از ۲۶ بهمن تا ۱۳ اسفندماه از طریق سایت www.Advariantvto.ir نسبت به ثبت نام در این مسابقات اقدام کنند.

وی برگزاری این مسابقات در دو مرحله کتبی و عملی را یادآور شد و گفت: زمان برگزاری آزمون کتبی ۲۳ اسفندماه می باشد.

رییس مرکز فنی و حرفه ای آبادان افزود: آزمون عملی نیز سال آینده از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: افرادی که توانایی و مهارتی در رشته جوشکاری دارند بدون توجه به شرایط سنی می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

کوه سرخ افزود: این مسابقات در سه گروه جوشکاری تحت فرآیند قوس الکتریکی، جوشکاری با گاز محافظ CO2 و جوشکاری آرگون برگزار می شود.

وی جلب نظر بنگاه های اقتصادی، ارتقای مهارت شاغلان صنایع و صنوف، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل فنی و تجارب حرفه ای بین شاغلان و بنگاه های اقتصادی و شناسایی کمبودهای موجود در آموزش فنی و حرفه ای برای شاغلان را از اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت دانست.

رییس مرکز فنی و حرفه ای آبادان افزود: سازمان آموزش فنی وحرفه ای برای نخستین بار قصد دارد با مشارکت و حضور بنگاه های اقتصادی و صنفی با برگزاری این مسابقات به معرفی جوشکاران برتر ملی اقدام کند.

وی گفت: این اقدام با توجه به تغییرات گسترده و مستمر حوزه تکنولوژی و تاثیر ارتقای مهارت های شاغلان در همسویی با این تغییرات برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت فراوانی دارد.

** اختتامیه ششمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزی در آبادان برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آبادان گفت: این آیین ۲۰ بهمن ماه سال جاری در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می شود.

ˈ غلامرضا خلیلی نیا ˈ افزود: المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزی با شرکت ۱۵ هزار دانش آموز دختر و پسر آبادانی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: دانش اموزان در ۲۰ رشته ورزشی شامل رشته های مینی فوتبال، بستکبال، هندبال، اسکیت، شنا، فوتسال، شطرنج، تنیس روی میز، ژیمناستیک، طناب زنی، اسب سواری، موتورسواری و ورزش های صبحگاهی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آبادان افزود: این المپیاد با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، صدا و سیمای مرکز آبادان، شهرداری، بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، شرکت پالایش نفت و اداره ورزش و جوانان آبادان برگزار می شود.

وی گفت: تیم فوتسال دانش آموزان پسر آبادان به نمایندگی از استان خوزستان در اسفند ماه سال جاری راهی مسابقات کشوری فوتسال دانش اموزان می شوند.

** اعضای شورای آموزش و پرورش آبادان تجلیل شدند

اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان در آیینی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تجلیل شدند.

تجلیل از این اعضا با اهدای لوح سپاس در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش آبادان در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان انجام شد.

امام جمعه و جمعی از مسوولان آبادان در این آیین حضور داشتند.

۳۰ نفر از اعضای شورای آموزش و پرورش آبادان در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.