استاندار خوزستان: مانور سراسری ایمنی راه ها در استان خوزستان برگزار می شود

خورنا: استاندار خوزستان از برگزاری مانور سراسری ایمنی راه های استان در دهه اول اسفندماه امسال به صورت سراسری در استان خوزستان خبر داد.

ˈعبدالحسن مقتداییˈ در جلسه کارگروه ایمنی راه های استان که ظهر چهارشنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد , بیان کرد: این مانور بی شک تاثیر خوبی در کاهش تخلفات جاده ای و رانندگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از مباحث مهم مانور سراسری ایمنی راه های استان خوزستان است که مسوولان باید به خوبی به آن بپردازند , گفت:باید فرهنگ رانندگی در استان خوزستان تغییر کند و به جایی برسیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تمامی سرعت گیر ها در سطح شهر های استان به غیر از مقابل مدارس، برداشته شود.

عالی ترین مقام دولتی دراستان خوزستان با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز گفت: باید تمامی امکانات برای استقبال از میهمانان نوروزی و همچنین مردم استان فراهم شود .

مقتدایی افزود:هم اکنون در حدود ۱۰ کیلومتر از جاده شهرستان باغملک تحت پوشش مخابرات نیست و اگر اتفاقی در این منطقه روی دهد معلوم نیست مصدومان وحادثه دیدگان باید به چه شکل از گروه های امداد کمک بخواهند.

وی همچنین خواستار ساماندهی به وضعیت ایست های بازرسی استان شد و گفت: وضعیت ایست های بازرسی استان خوزستان باید بهتر شود.

* شهروندان باید به حقوق قانونی خود در جامعه آگاه باشند

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شهروندان باید به حقوق قانونی خود در جامعه آگاه باشند , گفت: داشتن امنیت ،ایمنی ،برخورداری از احترام در جامعه تنها بخشی از حقوق شهروندان است که باید رعایت شود.

گفتنی است مانور ایمنی جاده های استان خوزستان دومین مانور سراسری سال جاری در استان خوزستان بعد ازبرگزاری مانور سراسری پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است که مقرر شده این مانور در دهه ابتدای اسفند ماه امسال برگزار شود .