آبادان و خرمشهر مستعد برای تقویت توریسم‌درمانی است

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: آبادان و خرمشهر مستعد برای تقویت توریسم‌درمانی و کسب درآمد و ارزآوری از این طریق است.

شمس‌الدین نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: آبادان و خرمشهر مستعد برای تقویت توریسم‌درمانی و کسب درآمد و ارزآوری از این طریق است.

وی اضافه کرد: علت اصلی این امر نیز به روابطی که از آبادان و خرمشهر با زوار کشورهای خلیجی در حال انجام است بر می‌گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان افزود: چون آبادان و خرمشهر هم مرز با کشور عراق هستند و سالانه زوار بسیاری از کشورهای امارات، عراق، کویت و … دیگر کشورهای خلیجی به این منطقه رهسپار می‌شوند می‌توان در این زمینه درآمدزایی بسیار خوبی کسب کرد.

وی تصریح کرد: نزدیک‌ترین راه برای تقویت این امر شلمچه است که محل تردد زوار خارجی و ایرانی‌ است و می‌توان با اندکی سرمایه و توجه، آن را به عنوان دروازه فعال‌سازی بخش توریسم‌درمانی محسوب کرد.

نوربخش ابراز داشت: کشورهای خلیجی به تبحر و استعداد پزشکان ما اعتقاد بسیاری دارند و هر ساله تعداد بسیاری از آنها برای تحت نظر بودن پزشکان ایرانی به کشورمان رهسپار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با جذب هر چه بیشتر این افراد از طریق فراهم آوردن امکانات مطلوب می‌توان ارزآوری را به کشور سوق داد و موجبات تعالی و پیشرفت بخش‌های مختلف را فراهم آورد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان اضافه کرد: البته که تامین و فراهم آوردن زیرساخت‌های بخش توریسم‌درمانی نیازمند اعتبارات و هزینه‌های هنگفتی است اما باید از طریق ارزآوری در کشور بتوان این هزینه‌ها را جبران کرد.

وی در خصوص آخرین تلاش‌های انجام گرفته برای تقویت توریسم‌درمانی در این منطقه عنوان کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی برای تحقق این امر صورت گرفت اما به دلیل نبود شرایط مطلوب این روند نیمه تمام باقی ماند.

نوربخش در پایان بیان کرد: اما خوشبختانه این بخش در موقعیت کنونی توسط مسئولان شهرستان در حال پیگیری‌ است و مطمئنا نتایج خوبی برای اقتصاد منطقه به همراه خواهد داشت.