دهدز فاقد آتش نشانی است/ درخواست از دهدز پاسخ از مسجد سلیمان

خورنا: بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه به دلیل کوهستانی بودن و شرایط خاص جغرافیایی، مشکلاتی دارد که نبود راه مناسب برای تردد و مخصوصا نداشتن حتی یک آتش نشانی در این محدوده خطراتی را برای ساکنان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً در روستای باجول در بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه آتش سوزی اتفاق افتاده و خانه ای در آتش سوخت. بخشدار دهدز در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خانه ای در روستای باجول از توابع بخش دهدز در آتش سوخت.

جمشید بندری افزود: مشکلات این بخش و در کل شهرستان ایذه یکی و دو تا نیستند. امکانات این بخش از جمله جاده، پل و… بسیار نامناسب است و نیاز به توجه بیشتر دارند.

وی تاکید کرد: بارها از استانداری خوزستان درخواست کرده ایم که نیاز به آتش نشانی داریم اما استانداری می گوید که هنوز وزارت کشور بودجه ای تخصیص نداده است.

 تنها تعهد می خواهیم

محمد مستوفی از شهروندان ایذه نیز گفت: شخصا پس از این اتفاق با برخی مسئولان تماس گرفتم که هیچ کدام پاسخگو نبودند.

مستوفی توضیح داد: برای حل مشکلات مردم شهرستان نیاز به مدیران لایق است. در بسیاری از بخش های شهرستان حتی یک آتش نشانی نیست و راه های مواصلاتی نیز خراب هستند.

چند شب گذشته حدود ساعت یک بامداد به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک خانه و محل نگهداری دام  واقع در روستای باجول دهدز از توابع شهرستان ایذه، تعدادی گوسفند و زنبورهای عسل تلف شدند. این آتش سوزی باعث خراب شدن خانه این روستاییان  و مصدوم شدن ساکنین این خانه شد.

 بی پاسخ ماندیم

شیرزاد فرهادی، ساکن این خانه ویران شده که در پشت دریاچه سد و نیروگاه کارون سه واقع شده است نیز به خبرنگار مهر گفت: پس از آتش سوزی برادر زاده ام از ساعات ابتدایی وقوع این حادثه در پی تماس با ادارات امداد رسانی شهرستان ایذه  تنها جوابی که از آنها دریافت کردیم این بود که محل وقوع حادثه زیر نظر شهر دهدز است و با آنها تماس برقرار کنید.

فرهادی افزود: مجددا در تماس با همین ادارات متاسفانه هیچ کدام در آن ساعت شب حاضر به پاسخ تلفن نشدند.

وی همچنین اظهار کرد: در نهایت در تماس با بخشدار دهدز و در جریان قرار گذاشتن وی در مورد این موضوع، وی اظهار کرد که پس از هماهنگی لازم سریعا با شما تماس می گیریم.

فرهادی در ادامه گفت: بعد از حدود ۲۰ دقیقه دیگر از کمک وی هم نا امید شدم.

وی همچنین توضیح داد: پس از تلاش و تماس های مکرر با مسئولان و بی نتیجه ماندن به کمک چند نفر از بستگان به محل حادثه رفتیم و وقتی به آنجا رسیدیم تمام خانه در آتش سوخته بود.

فرهادی افزود: همچنین چندین رأس گوسفند، چند حیوان و کندوی زنبورهای عسل در آتش سوخته و خاکستر شدند.

در نهایت شیرزاد با تراکتور به کنار آب کارون رفته و مشک و بطری های خود را از آب پر کرد و به محل آتش سوزی برای مهار آتش رفت اما دیگر خانه ای وجود نداشت.

 تماس از ایذه، پاسخ در مسجد سلیمان

اما مسئولان شهرستان سخن دیگری می گویند. برخی اظهار بی اطلاعی می کنند و بعضی نیز معتقد هستند احتمالا با شهرستان مسجدسلیمان تماس گرفته شده است.

قدرت الله سلطانی، رئیس آتش نشانی ایذه گفت: شب آتش سوزی هیچ تماسی با ما گرفته نشد.

سلطانی توضیح داد: متاسفانه در ایذه و بخش دهدز اغلب خطوط موبایل خط به خط می شوند و ممکن است کسی از ایذه به آتش نشانی این شهرستان زنگ بزند اما سر از مسجدسلیمان در بیاورد.

وی گفت: بارها اتفاق افتاده که تماس های دهدز به خطوط مسجد سلیمان منطق می شوند.

رئیس آتش نشانی ایذه افزود: در بخش دهدز آتش نشانی نداریم اما در شرایط اضطراری اگر اتفاقی رخ دهد حتما رسیدگی می کنیم.

 فرماندار ایذه نیز در این باره گفت: آتش نشانی شهرداری ایذه محدوده هایی برای پوشش دارد و به هر نقطه از شهرستان نمی تواند اعزام شود.

قدرت الله حمزه افزود: اما در شرایط ضروری به مشکلات در نقاطی که تحت پوشش آنها نیست هم در صورت امکان رسیدگی می کنند.

وی گفت: برای دهدز به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودنش ما در شرایط آتش سوزی حتما اکیپ هایی برای رسیدگی را آماده می کنیم اما من از آتش سوزی اخیر بی خبر هستم.

وی گفت: در این فصل از سال احتمال آتش سوزی ضعیف است و باید در این مورد بررسی بیشتری صورت بگیرد.

ساکنان بخش دهدز به دلیل شرایط خاص جغرافیایی با مشکلاتی مواجه هستند. خط به خط شدن خطوط همراه و سردرگمی ساکنان زندگی روزمره را مختل کرده است. نبود آتش نشانی برای رسیدگی در شرایط خاص نیز دچار مشکلاتی شده است. ساکنان روستای باجول معتقدند که به خواسته هایشان کمتر توجه می شود و دام هایشان که بخشی از اقتصاد روزمره آنها را تشکیل می دهند به دلیل این کم توجهی ها در خطر هستند.

—————————

گزارش: قاسم منصور آل کثیر