اسناد املاک وقفی در رامشیر آزاد می شود

خورنا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در شهرستان رامشیر املاکی را که به طورمشترک در وقف مردم و این اداره کل قرار دارد به صاحبان املاک فروخته یا رهن می دهد.

ˈحجت الاسلام سید علی میرمحمدیˈ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشتر املاکی که در شهرستان رامشیر وجود دارد به طور کامل و یا نیمی از ملک در وقف اداره کل اوقاف است از این رو این اداره کل برنامه دارد تا املاکی که به صورت مشترک بین مردم و اوقاف است را بفروشد و یا رهن بدهد تا سند ملکی برای فرد آزاد شود.

وی گفت: از این رو این اداره کل به مردم رامشیراطلاع رسانی کرده است تا بهای ملکی که در وقف اوقاف است را پرداخت کنند و یا به رهن ببرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بیان داشت: اوقاف در فروش املاک وقفی تا ۶۰درصد به خریداران تخفیف می دهد و میزان رهن نیز تعیین شده است.

این مقام مسوول بیان داشت: البته بنا این بود که سایتی را برای مراجعه داوطلبان ایجاد کنیم تا با این حرکت مشکل سند های ملکی در این شهرستان حل شود که نیاز است مردم رامشیر در این حرکت با اوقاف همکاری کنند.

وی گفت: در شهرستان رامشیر زمین های ملکی متعلق به سه بخش مردم، منابع طبیعی و اوقاف است که اداره کل اوقاف موفق شد با رایزنی هایی که با منابع طبیعی داشته حدود ۴۰ درصد از املاک در دست منابع طبیعی آزاد کند.

این مقام مسوول بیان داشت: با این کار مشکل آزاد کردن سندهای ملکی در اشتراک بین اوقاف و مردم راحت تر حل می شود.

حجت الاسلام میرمحمدی ابراز امیدواری کرد با استقبال مردم این شهرستان تا پایان امسال مشکل سندهای ملکی وقفی حل شود.