۸۰ پروژه با اعتبار یکصد میلیارد تومان در اهواز افتتاح می‌شود

خورنا: فرماندار اهواز گفت: ۸۰ پروژه در بخش‌های عمرانی، خدماتی، تولیدی و آموزشی همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود.

عبدالعزیز فدعمی اظهار کرد: برای افتتاح این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان صرف شده است.

فرماندار اهواز افزود: در بخش خدمات شهری، برای پروژه‌های شهرداری اهواز حدود ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۴۸ پروژه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساماندهی خیابان سلمان فارسی، احداث ۱۰ پارک محله‌ای، احداث و تکمیل هفت زمین ورزشی محله‌ای، زیرسازی، آسفالت و پیاده‌روسازی و بازارچه محله‌ای کوی رمضان را مهم‌ترین پروژه‌های اختصاصی شهرداری اهواز عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز خاطرنشان‌ کرد: همچنین در این ایام یک پروژه آبرسانی روستایی و دو پروژه گازرسانی به روستاهای اهواز افتتاح می‌شود و اجرای طرح‌های هادی چهار روستا با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سه کیلومتر روکش آسفالت جاده اهواز ـ اندیمشک به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

فدعمی، تصفیه‌خانه پساب صنعتی شرکت توسعه نیشکر، راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی فرودگاهی اهواز، احداث چندراهه اقماری توسط شرکت نفت، ساماندهی و حفاظت رودخانه کارون در محدوده شمال اهواز و بازسازی خطوط دو ایستگاه راه‌آهن در مسیر اهواز ـ خرمشهر را از جمله پروژه‌های مهم دیگری برشمرد که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: دو مدرسه تخریب و احداث شده نیز در این ایام افتتاح می‌شوند و از ساختمان استعدادیابی ورزش و جوانان و فاز نخست مجموعه ورزشی بانوان معلول نیز بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار اهواز پروژه‌های تولیدی افتتاحی این ایام را شامل پرورش ماهیان خاویاری با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و مرغداری گوشتی با ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با افتتاح این پروژه‌ها زمینه خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان اهواز در نقاط شهری و روستایی فراهم شود.

منبع: فارس