آخرین تاریخ اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی

خورنا: جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا آخرین تاریخ اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی را اعلام کرد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به روند تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، اظهار کرد: پایان امسال آخرین مهلت اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی بوده و پس از آن این کارت‌ها فاقد اعتبار خواهند بود.

وی با بیان اینکه به دارندگان کارت‌های فاقد اعتبار خدماتی ارائه نخواهد شد، افزود: با این وجود همچنان روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی ادامه خواهد داشت و متقاضیان باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس + ۱۰ نسبت به کارت‌های خود اقدام کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه تعرفه‌های تعویض کارت پایان‌خدمت تغییری نکرده و مانند سال قبل است، گفت: بر این اساس ۱۴ هزار تومان برای هزینه صدور کارت از متقاضی دریافت می‌شود و ۱۲ هزار تومان نیز باید به عنوان هزینه‌ خزانه‌داری کلی باید پرداخت شود که این رقم افزایشی ۲۰۰۰ تومانی بر اساس قانون بودجه داشته و عدد آن نیز به حساب دولت ریخته شده و متوجه سازمان نیست.

کریمی با بیان اینکه لزومی برای تعویض کارت‌های پایان‌خدمت و معافیت افرادی که قبل از سال ۶۰ کارت خود را دریافت کرده‌اند، وجود ندارد، گفت: شناسنامه‌های افراد بالای ۵۰ سال در حکم کارت پایان‌خدمت است و نیازی به تعویض کارت‌های قدیمی ندارند. در صورت تمایل این افراد می‌توانند برای تعویض کارت‌های خود به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. اما توصیه می‌کنم با توجه به اینکه فعلا روند تعویض کارت‌ها برای دیگر افراد ضرورت دارد، به انجام این کار غیر ضروری اقدام نکنند.

وی درباره تعویض کارت‌های معافیت قدیمی با کارت هوشمند نیز گفت: کارت‌های معافیت قدیمی از درجه اعتبار ساقط شده‌اند با این وجود دارندگان این کارت‌ها باید نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.