از دست مدیران نا لایق به خدا شکایت می کنیم

خورنا: سال هاست در نشریات استان می خوانیم که ضعف مدیریت بزرگترین بلیه ی استان است و  به همین میزان؛ سال هاست که مورد انواع و اقسام بی مهری ها از سوی برخی مسوولینی قرار می گیریم که ضعف و بی خاصیتی از سر و رویشان می بارد. اصحاب رسانه در خوزستان دقیقا می دانند که انتقاد نوشتن در نشریات و یا در محیط وب درباره عملکرد مسوولان ؛ گاهی چه عواقبی دارد!

به نظر می رسد برخی مسوولان این استان به دلیل آنکه بواسطه لابی های موجود بر سر کار آمده اند نمایندگان شایسته ی همان لابی ها هستند تا اداره کل و وزارتخانه ی متبوع خویش!

آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز ( ۴ بهمن ۱۳۹۲) در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: طبق گزارشی که رییس صندوق ذخیره ملی ˈ سید صفدر حسینیˈ اعلام کرده است، خوزستان تنها استان کشور است که برای گرفتن اعتبار از این صندوق تلاشی نمی کند که این کم کاری از سوی مسوولان استان است که نیاز است استاندار خوزستان به موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: مسوولان استان خوزستان در گرفتن اعتبارات برای سرمایه گذاری در استان و حمایت از بخش خصوصی و رفع مشکل بیکاری در منطقه تلاشی نمی کنند که این امر باعث بالا رفتن آمار بیکاری در استان شده است.

وی افزود: کمترین مراجعه و تقاضا از استان خوزستان صورت می گیرد و برخی استان های گمنام نیز از خوزستان جلوتر هستند.

امام جمعه اهواز از عدم وجود مقررات خاصی که مدیران کم کار و نا لایق را مورد بازخواست قرار دهد انتقاد کرد و گفت: احساس می شود هیچگونه مقررات انضباطی مورد نظر اسلام درباره برخورد با مدیران کم کار و ضعیف وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: نمی دانم چرا این اتفاقات در استان های دیگر پیش نمی آید و به وسیله مردم سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته و بخش عظیمی از جوانان بیکار مشغول به کار می شوند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ما از دست مدیران نا لایق به خدا شکایت می کنیم اظهارداشت: مدیران باید از عواقب کارهای خود بترسند چرا که آمار بیکاری در استان خوزستان شکل وحشتناکی به خود گرفته است.

وی با اشاره به وجود سرمایه های بزرگ ملی در خوزستان گفت: براساس آمارهای سرمایه گذاری در بخش خصوصی، استان خوزستان از استان های گمنام کشور نیز عقب تر بوده و این در حالی است که نرخ رشد بیکاری در استان نگران کننده و در برخی از شهرها وحشتناک است.امام جمعه اهواز با اعلام این که ما به رییس جمهور و وزیر اطلاعات هشدار می دهیم که به داد این استان برسند تأکید کرد: استاندار خوزستان باید پیگیر این موضوع بوده، با کارشکنان اقتصادی در استان برخورد کند و اگر موانعی وجود دارد آنها را برطرف کند.

البته منظور نظر ایشان – قطعا – مدیریت پایدار ۸ سال گذشته است که نه تنها خوزستان  که کشور را به ورطه ی فلاکت کشاند اما دولت تدبیر و امید و بویژه استاندار خوزستان نیز باید با سرعت بیشتری قطار تغییرات را به جلو ببرد. ضمن اینکه مشکلات استان خوزستان تنها به مسائل اقتصادی برنمی گردد و گستره ی این درهم ریختگی ؛ فرهنگ و هنر ؛ اندیشه و دین و امنیت را هم در بر گرفته است.

در حوزه فرهنگ و هنر ؛ حاکمیت سلیقه و زورآزمایی گروه ها و تشکل های موجود کار را به جایی رسانده که هنرمندان و گردانندگان چرخ هنر استان بیش از هر زمان دیگری بدنبال راهی برای ادامه ی فعالیت در خارج از استان می باشند و این زنگ خطری است که متاسفانه مدیران فرهنگ و هنر در شهرستان های استان بواسطه ی ترس از اجرای قانون و انجام وظیفه ذاتی؛ در سکوتی مطلق به سر می برند!

در حوزه اندیشه و دین ؛ عدم همسویی و یکدستی با باورهای دینی و مذهبی که منبعث از آرا و فتاوی مراجع جلیل القدر کشور می باشد ؛ عرصه را به سمتی برده است که شاهد انواع بدعت ها در این حوزه هستیم که از آن جمله افراطی گری در مناسبت ها و عزاداری ها از جمله ی آنهاست.

در حوزه امنیت ؛ بالا بودن آمار بیکاری و فقر در استان ؛ عرصه را برای رواج انواع سرقت های خرده پا نظیر کیف قاپی ؛ سرقت منازل و سرقت خودرو آماده نموده است که آمار بالای ترک تحصیل دانش آموزان دبیرستانی را نیز باید به جمع این عوامل  – علیرغم تلاش بی وقفه نیروی انتظامی – نمود.

سال هاست ساز و کار تعیین  و عزل و نصب های مسوولان در استان و شهرستان ها تابع روابط لابی گرایانه شده و این را همگان می دانند تا جایی که مردم کوچه و بازار هم می دانند که کدام مسوول وابسته به کیست!

حقیقت خواهی و عدالت محوری حضرت آیت الله جزایری در این برهه را به فال نیک می گیریم و انتظار داریم که این خواسته ها که از مطالبات قاطبه ی مردم استان می باشد وارد مرحله ی عمل بشود و در تریبون های بعدی نتایج حاصله را به اظلاع مردم برسانند.

مرجع/ دانشنامه آبادان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *