طرح سؤال از رئیس‌جمهور کاملاً منتفی شد

خورنا: عضو هیئت رئیسه مجلس از منتفی شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: هیئت رئیسه به نایب رئیس دوم مجلس مأموریت داد تا جلسه‌ای را با امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر نیرو برای رفع مشکلات برگزار کند.

محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از منتفی شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاهای این طرح خبر داد.

وی افزود: بررسی‌هایی نسبت به امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور صورت گرفته و مشخص شده که تعداد امضا‌های این طرح به حد نصاب نمی‌رسد، بنابراین این طرح کاملاً منتفی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بر همین اساس یادآور شد: ممکن است با منتفی شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور، نمایندگان بیشتری به هیئت رئیسه مراجعه کرده و امضاهایشان را پس بگیرند.

دهقانی در ادامه با اشاره به مطرح بودن استیضاح وزرای نیرو و اقتصاد در مجلس، تصریح کرد: طرج استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه علنی روز گذشته مجلس اعلام وصول شد اما طرح استیضاح وزیر نیرو فعلاً اعلام وصول نشده است.

به گفته وی، در طول دوره‌های گذشته وقتی استیضاح وزیری مطرح می‌شد، استیضاح وزیر دیگری مطرح نمی‌شد، چرا که ممکن است تلقی چالش مهمی بین مجلس و دولت به وجود آید و این به مصلحت کشور نیست.

این نماینده مجلس در ادامه متذکر شد: به نطرم تا زمانی که تکلیف استیضاح وزیر اقتصاد معلوم نشده باشد، موضوع استیضاح وزیر نیرو در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.

این عضو هیئت رئیسه پارلمان بر همین اساس گفت: هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز گذشته خود “سید شهاب‌الدین صدر” نایب رئیس دوم مجلس را مأمور برگزاری جلسه‌ای با حضور امضاکنندگان طرح استیضاح مجید نامجو وزیر نیرو کرد تا در صورت امکان مشکلات به نحوی حل شود و اقدام مؤثری بین نمایندگان و وزیر نیرو صورت پذیرد و حتی‌المقدور مشکلات موجود برطرف شود.