کیفیت آب آشامیدنی مردم آبادان و مینوشهر بهبود یافت

خورنا: مجری طرح آب رسانی آبادان گفت: با تکمیل خط آب رسانی ˈدیریفارمˈ و تامین آب مورد نیاز تصفیه خانه آب آبادان و مینوشهر از رودخانه ˈ بهمن شیرˈ، کیفیت آب آشامیدنی این دو شهر بهبود یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ˈاحمد حسن زادهˈ دوشنبه دراین باره اظهار کرد: به علت تغییرات شدید EC (شوری) آب رودخانه اروند، طرح تامین آب مورد نیاز تصفیه خانه آب شیرین کن دیریفارم و مینوشهر از رودخانه بهمن شیر که EC بهتری نسبت به اروند دارد در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اجرای یک هزار و ۶۰۰متر خط انتقال ۷۰۰میلی متر خط انتقال مسیر به طول هفت هزار متر تکمیل و به بهره برداری رسید.

حسن زاده ظرفیت انتقال آب این خط را ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام و اضافه کرد: نیمی از آب این خط برای تامین آب مورد نیاز مینوشهر و بقیه آن به تصفیه خانه دیریفارم منتقل می شود.

وی با بیان این که تصفیه خانه آب شیرین کن دیریفارم آبادان با برخورداری از سیستم RO توسط بخش خصوصی اداره می شود گفت: با اتصال شبکه تصفیه خانه آب دیریفارم به خط ۸۰۰ میلی متر بلوار ˈفیهˈ که آب خام رودخانه بهمن شیر در آن جاری است روزانه حدود ۱۰ هزار مترمکعب آب شرب با کیفیت مطلوب به شبکه توزیع آب آبادان تزریق می شود که به طور حتم در کاهش EC آب آشامیدنی مشترکان آبادان تاثیر خواهد داشت.