احداث کتابخانه عمومی شادگان

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر کلنگ ساخت کتابخانه عمومی شهر خنافره شهرستان شادگان به زمین زده خواهد شد.

هاشم حمیداوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: غنچه‌های شادی و نشاط فرهنگی در ۳۵ سالگرد جشن پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با آیین کلنگ‌زنی ساخت کتابخانه در روستاهای شادگان شکوفا می‌شود.

وی افزود: همزمان با دهه پرنور فجر آیین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی در روستای خروسی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم ولایتمدار شادگان در شهر خنافره برگزار خواهد شد که این روستا و روستاهای اطراف با داشتن جمعیت حدودا ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر جزو بخش و شهر تازه تأسیس خنافره است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان تصریح کرد: زمین و محل ساخت کتابخانه روستایی با مساحت ۶۵۰ مترمربع توسط یکی از خیرین فرهنگ دوست این منطقه کم برخوردار به نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور ساخت کتابخانه عمومی اهدا شد.

وی ادامه داد: هم اکنون اداره شهرستان شادگان دارای سه باب کتابخانه به تفکیک ۲ باب شهری و یک باب روستایی با حدود ۵ هزار عضو و تعداد ۵۶ هزار و ۳۸۴ نسخه کتاب به ارائه خدمات به مراجعان و دانشجویان و دانش‌آموزان می‌پردازد که امیدوارم با ساخت این کتابخانه تعداد کتابخانه‌ها به چهار باب خواهد رسید.

حمیداوی افزود: کتابخانه علاوه بر وظیفه ذاتی خود محل بسط و اشاعه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه بسیار مفیدی نیز از جمله مسابقات فرهنگی، شعرخوانی، قصه‌گویی و … و به عبارتی یک کانون پویا و زنده علمی است.

وی خاطرنشان کرد: از این‌رو از تمام خیرین و مردم شریف شهرستان در حد وسع و با توانایی حداکثری در بسط کتابخوانی و ایجاد کتابخانه در انواع مشارکتی و واگذاری بخشی از حسینیه‌ها و مساجد دعوت می‌کنیم تا در تأمین این نیاز اساسی شهرستان ما را یاری رسانده و در تحقق منویات مقام معظم رهبری سهیم باشند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان در پایان گفت: اعتبار ساخت این کتابخانه با پیگیری مؤثر متولیان این حوزه با تأمین اعتبار و تخصیص اولیه با مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی یا سهم درآمد نفتی انجام شده است.