‌احمدی‌نژاد: نامه‌های‌تان را دقیق بنویسید تا خودم پاسخ دهم

خورنا: پیش از این گفته شده بود روند پاسخ دادن به نامه‌های مردمی که در سفرهای استانی دولت وجود داشت، تغییر می‌کند و البته کسی در سفرها، آنها را نمی‌گیرد. اما اکنون احمدی‌نژادحرف دیگری زده است.

امروز محمود احمدی‌نژاد که به منظور شرکت در آیین بهره‌برداری همزمان از هزار و ۸۳۵ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور در مجتمع آموزشی یاس نبی منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران حضور یافته بود، در پایان این مراسم با حضور در جمع مردم این منطقه در فضایی صمیمی به گفت‌وگو با آنان پرداخت.

او در بخشی از این دیدار، از آن دسته از افراد که برای رسیدگی به مشکلات مختلف خود نامه نوشته‌اند خواست که نامه‌های خود را با نام و نشانی و شماره دقیق به دست همکاران او برسانند و به آنها قول داد که شخصاً این نامه ها را رسیدگی خواهد کرد.

احمدی‌نژاد خطاب به مردم حاضر در محل گفت: فردا عازم خراسان جنوبی هستم و وقتی از این سفر برگردم خودم همه نامه‌ها را می‌خوانم و به آنها پاسخ خواهم داد و همه تلاشم را برای حل مشکلات شما انجام خواهم داد.

این درحالی است که پیش از این گفته شده بود نامه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود. دلیل هم این بود که میلیون‌ها نامه‌ای که قرار بود جوابی برای آنها برسد، پاسخ داده شده‌اند و مردم دیگر نباید به احمدی‌نژاد نامه بنویسند. پس از آن هم راه‌حل دیگر به مردم پیشنهاد شد؛ تلفن زدن به شماره ۱۱۱.

مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات استانداری خراسان جنوبی سه هفته پیش و در آستانه سفر محمود احمدی‌نژاد به این استان گفت: “شماره تماس ۱۱۱ آماده دریافت پیام‌های مردمی است. چون دیگر در سفر چهارم هیات دولت، نامه دریافت نمی‌شود و مردم از ارائه نامه خودداری کنند.”

اینطور که ناصر ناصری به ایسنا گفته، از این به بعد، مردم باید برای مشکلات ریز و درشت خود، تلفن کنند. این مقام مسئول، از هزاران نامه‌ای گفته که مردم در آن، از احمدی‌نژاد تقاضای “مساعدت مالی” کرده‌اند. در پاسخ نیز هزاران هدایه از طرف احمدی‌نژاد برای مردن فرستاده شده که به گفته ناصری، “مبلغ آن، برای هر تقاضا متفاوت بود.”

همچنین چندی پیش، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری در حاشیه سفر احمدی‌نژاد به اردبیل گفته بود: “۳۰ میلیون نامه، پیامک و ایمیل در سه دوره سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها و شهرهای مختلف کشور جمع‌آوری شده است.”

هاشم غرقی، از سه دور سفر هیات دولت برای سرکشی به بیش از ۹۰ شهر، خبر داده بود و گفته بود: “به ۷۴ درصد نامه‌ها جواب دادیم که این رقم در رسیدگی به نامه‌های مردمی، آمار قابل قبولی است.”
و البته در اطلاعیه‌ای، دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت کشور از مردم خواست در فرمهای از پیش آماده، با احمدی‌نژاد نامه‌نگاری کنند. این فرمهای مخصوص به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد تا باز هم خواسته‌های شخصی و گروهی خود را با بالاترین مقام قوه مجریه در میان بگذارند.

در این اطلاعیه آمده: “بدیهی است که این فرم‌ها در داخل ستادها بصورت رایگان توزیع و براساس فرآیند طراحی شده توسط کارشناسان ذیربط تکمیل و تلخیص شده و پس از اخذ نظریه کارشناسی در حضور نماینده ارشد دستگاه مربوطه، پذیرش شده و دستورات لازم صادر می‌گردد.”

اما حواشی دیدار دیدار امروز احمدی‌نژاد با مردم منطقه ۱۰ تهران را به نقل از ایرنا بخوانید؛

– شمار زیادی از مردم منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران با حضور در مجتمع آموزشی ‘یاس نبی’، گرداگرد رییس‌جمهوری حلقه زدند و گفت‌وشنودی صمیمی با رییس کابینه دهم داشتند.

– رییس‌جمهوری در فضای حیاط این مجتمع آموزشی دقایقی را با مردم، دانش آموزان، مسوولان این مجتمع آموزشی و تعدادی از اولیای دانش آموزان به گفت‌وگوی صمیمی پرداخت و به مشکلات و مسایل آنها گوش فرا داد.

– رییس قوه مجریه با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم منطقه ۱۰ گفت: به من اطلاع داده‌اند که مدرسه‌ای به نام کاشانی در همین منطقه و در نزدیکی همین مدرسه یاس نبی مشکلات زیادی دارد. من همین جا از استاندار و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌خواهم که الان در محل مدرسه کاشانی حضور یابند.

وی تاکید کرد: هر چه سریع‌تر باید یک مدرسه حتی بهتر از این مدرسه (یاس نبی) جایگزین مدرسه کاشانی شود.