طرح شهردار مدرسه در آبادان آغاز به‌کار کرد

خورنا: به مناسبت هوای پاک، طرح شهردار مدرسه در آبادان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مراسم آغازین اجرای طرح شهردار مدرسه صبح امروز به‌مناسبت هوای پاک در مدرسه راهنمایی ملک الشعرای بهار واقع در بریم این منطقه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان در این مراسم با اشاره به اجرای طرح شهردار مدرسه در آموزشگاه‌های این شهر اظهار کرد: ۱۰ مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که این طرح در آنها به اجرا گذاشته می‌شود.

جلیل رهبان با اشاره به اسامی این مدارس دبستان مرضیه (ذوالفقاری)، دبستان سعدی (کوی قدس)، دبستان زینب (میدان طیب)، دبستان عاطفه (ذوالفقاری)، دبستان شریعتی (جنب دانشگاه آزاد)، دبستان مقداد (کوی قدس)، مدرسه نخبگان (کوی بهار)، مدرسه ملک الشعرا(بریم)، مدرسه موعود (ذوالفقاری) و مدرسه شهید علی ابراهیمی (کوی قدس) از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح معرفی شده‌اند.

وی اهداف و سیاست‌های اجرای طرح شهردار مدرسه را تامین آگاهی مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه عنوان کرد و افزود: تقویت روحیه همکاری گروهی و تقسیم کار جمعی، توجه به ارتقای تحصیلی دانش آموزان، گسترش نشاط در فعالیت‌های اجتماعی و برقراری ارتباطات کافی دانش‌آموزان با مراکز و نهادهای محلی و ارائه آموزش‌های شهروندی در سنین جوانی از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان همچنین عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن هفته هوای پاک از ۲۹ دی تا ۵ بهمن سال جاری، در نظر داریم جشنواره ای با موضوع پسماند برگزار نماییم.

وی افزود: این جشنواره ساعت ۱۰ صبح آخرین روز هفته هوای پاک در زمین چمن مصنوعی جنب سینما نفت برگزار می‌شود.

رهبان ادامه داد: نوگلان، کودکان و اولیایشان می‌توانند در ایستگاه شادمانه‌ای که به منظور آشنایی با موضوع پسماند و انواع روش‌های تفکیک از مبدا و نقش بازیافت در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا برپا می‌شود حضور یابند و در مسابقه شرکت کنند.