آثار ثبت جهانی شوشتر به حال خود رها شده‌اند

خورنا: نماینده مردم شوشتر در گفت: آثار تاریخی متعددی در شوشتر وجود دارد که در حال حاضر به حال خود رها شده‌اند و اصلی‌ترین مشکل در این میان عدم استفاده از توان انجمن‌های مردم‌نهاد در سطح شهر است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر پس از تخریب جانپناه کلاه فرنگی شوشتر در شب گذشته اظهار کرد: در شهرستان شوشتر توان بسیار زیادی از سوی انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی برای مشارکت در رفع مشکلات آثار تاریخی وجود دارد ولی اشتیاقی از سوی مسئولان پایگاه سازه‌‌های آبی شوشتر برای استفاده از این توان وجود ندارد.

وی افزود: آثار تاریخی متعددی در شوشتر وجود دارد که در شرایط کنونی به حال خود رها شده‌اند، شاید مباحث بودجه‌ای یکی از مشکلات موجود باشد ولی اصلی‌ترین مشکل در این میان عدم استفاده از توان انجمن‌های مردم‌نهاد در سطح شهر است زیرا بسیاری برای این مهم اشتیاق دارند ولی از طرف مقابل اشتیاقی دیده نمی‌شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها در این زمینه تذکر داده‌ایم و بار دیگر نیز درباره وضعیت آثار ثبت جهانی شده در شوشتر تذکر می‌دهیم و با توجه به نزدیکی ایام نوروز وضعیت این آثار اصلاً مناسب ارزیابی نمی‌شود و باید برای این مسئله فکری اساسی کرد.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: تنگناهای اداره کل میراث فرهنگی خوزستان را به خوبی می‌شناسم و در این باره با مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ارتباط نزدیکی وجود دارد و می‌کوشیم تا در شهرستان شوشتر وضعیت آثار تاریخی روز به روز بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته به دلیل نامعلومی بخشی از جانپناه اثر ثبت جهانی شده شوشتر در کلاه فرنگی فرو ریخت و این اثر در بخش‌های الحاقی خساراتی دید.