تحصیل فرزندان ایثارگران در دانشگاه‌ها رایگان شد

خورنا: مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم از رایگان شدن تحصیل ایثارگران و فرزندان آنان در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: شهریه تحصیل این دانشجویان از محل اعتبارات ردیف مستقل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تامین می‌شود.

حسینعلی علیخانی گفت: بر اساس ماده ۱۱۳ قانون بودجه سال ۹۰ تحصیل ایثارگران مشمول بند ک ماده ۲۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه که شامل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آنان، فرزندان شاهد، آزادگان و فرزندان آنان می‌شود، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی اعم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی رایگان است.

وی با اشاره به تقبل هزینه‌های تحصیل ایثارگران و فرزندانشان از سوی معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: شهریه تحصیل این دانشجویان از محل اعتبارات ردیف مستقل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تامین می‌شود.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: بر اساس ماده ۱۱۳ قانون بودجه سال جاری، هزینه‌های مربوط به مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی این ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق مبادله موافقت‌نامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ابتدای هر نیمسال تحصیلی پرداخت می‌شود.

علیخانی با اشاره به زمان ابلاغ این بخشنامه به روسای دانشگاه‌ها، گفت: این بخشنامه در ۱۱ مهرماه سال جاری با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *