مهارت فنی تولیدکنندگان ایرانی به رخ دنیا کشیده می‌شود

خورنا: مدیر تدارکات کالای پالایشگاه آبادان گفت: نمایشگاه تخصصی ساخت قطعات یدکی پالایشگاه آبادان نشان‌دهنده قدرت و مهارت فنی تولیدکنندگان ایرانی در زمینه ساخت قطعات یدکی است و آن را به رخ دنیا می‌کشد.
عبدالمحمد دادار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: نمایشگاه قطعات یدکی پالایشگاه آبادان با هدف سنجش توانایی‌ها و امکانات ساخت قطعات در داخل کشور برپا شده و امیدواریم که سازندگان و تولیدکنندگان داخلی از این طریق بتوانند با اتکا به حمایت‌های داخلی در راه تولید قدم گذاشته و به موفقیت دست یابند.
وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از قطعات یدکی مورد نیاز در بخش‌های مختلف پالایشگاه از خارج از کشور وارد می‌شده‌ اما به دلیل تحریم‌های اخیر امکان وارد کردن آنها وجود ندارد افزود: بومی‌سازی تولید این قطعات یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه است که باعث می‌شود این قطعات در شرکت‌های داخلی تولید شده و دیگر نیازی به وارد کردن آنها از کشورهای خارجی نباشد.
مدیر تدارکات کالای پالایشگاه آبادان ادامه داد: ساخت قطعات در داخل کشور موجب افزایش دانش فنی سازندگان داخلی شده و آنان را ترغیب به رقابت با بازارهای جهانی می‌کند.
دادار در خصوص شرکت‌های داخلی سازنده و ارائه دهنده قطعات یدکی که در نمایشگاه شرکت دارند، تصریح کرد: این نمایشگاه در شناسایی و ارزیابی بهتر شرکت‌های تولید کننده به ما کمک شایانی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توانیم با مقایسه سازندگان و کسب اطلاعات در مورد نحوه کار آنها شرکت‌هایی را که چه از نظر توانایی در ارائه محصول و چه به لحاظ کیفیت کالا مزیت‌هایی نسبت به سایر شرکت‌ها دارند، انتخاب کنیم.
به گفته مدیر تدارکات کالای پالایشگاه آبادان تولید قطعات در داخل کشور علاوه بر ایجاد زمینه خودکفایی در تأمین نیازهای صنعتی کشور تا حد زیادی می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه و زمان تهیه آنها نیز شود.
وی گفت: در نمایشگاه تخصصی ساخت قطعات یدکی پالایشگاه آبادان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ قلم کالا عرضه شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
دادار عنوان کرد: نمایشگاه تخصصی ساخت قطعات یدکی پالایشگاه آبادان نشان‌دهنده قدرت و مهارت فنی تولیدکنندگان ایرانی در زمینه ساخت قطعات یدکی است و آن را به رخ دنیا می‌کشد.
وی همچنین با بیان اینکه تولید قطعات در داخل کشور می‌تواند راه توسعه شرکت‌های تازه تأسیس و نوپا را هموار کند، گفت: تولید داخلی کالاها و قطعات مورد نیاز در داخل کشور علاوه بر ایجاد فرصت‌های متعدد شغلی و تأمین نیازهای داخلی می‌تواند چشم انداز روشنی را در زمینه صادرات به روی تولیدکنندگان بگشاید.