نماینده تهران در خصوص منطقه آزاد شدن آبادان و خرمشهر: در این خصوص مجلس باید تصمیم بگیرد!

خورنا: این نماینده مجلس با اشاره به مواضع رئیس‌جمهور در سفر اخیر وی به خوزستان گفت: رئیس‌جمهور در سفر خود اعلام کرد که می‌خواهد تمام شهر آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد کند. حدود این کار را باید قانون مشخص کند و در این خصوص مجلس باید تصمیم بگیرد.

توکلی با اشاره به کارت زرد مجلس به وزرای دولت گفت: از اینکه رئیس‌جمهور بیان کردند کارت زرد مجلس باعث نگرانی دولت نخواهد شد، باید بگویم که این موضع از کسی که اقتدارگرا و قدرت طلب است، بعید نیست اما از اقای روحانی بعید و تعجب‌آور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تضعیف مجلس به دور از مردمسالاری است و زمینه استبداد را به وجود خواهد آورد، گفت: دولت باید از اینگونه موضع‌گیری‌ها پرهیز کند همچنین مشاوران رئیس‌جمهور که ادعا می‌کنند ۸۰ نفر در مجلس نمی‌خواهند دولت موفق شود و همچنین به مردم می‌گویند به کسانی که پیام ۲۴ خرداد را دریافت نکردند رای ندهید، به دور از دموکراسی است و در حال حاضر حرکت انتخاباتی کردن، ضد دموکراسی است. من از وجود چنین تشکلی در مجلس که نمی‌خواهد دولت موفق باشد، بی‌خبرم.

وی ادامه داد: ما به شما توصیه می‌کنیم که به مردم خدمت کنید و تفاهم با مجلس را نیز حفظ کنید و ما در این راه حامی شما در خدمت به مردم و نظام خواهیم بود. و حال اگر بتوانیم چنین کنیم انشاءالله مردم به شما رای خواهند داد چرا که هرکس خادم مردم است حق دارد بر قدرت بماند و بنده به شما می‌گویم به جای اینکه زمینه دلخوری را به وجود بیاورید با تفاهم دیگر قوا به مردم خدمت کنید و قطعا مردم به شما نیز رای خواهند داد.

احمد توکلی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بعضی مسائل استان‌های خاصی را رنج می‌دهد که مربوط به کل کشور است. برای مثال امنیت در سیستان و بلوچستان، وضعیت آب و هوا در خوزستان و وضعیت دریاچه ارومیه از اهمیت جدی‌تری برخوردار است و انشاءالله با برطرف کردن چنین مشکلاتی بتوانیم معضلات نظام را برطرف کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *