برگزاری نخستین همایش نماز در هندیجان

خورنا: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از برگزاری نخستین همایش نماز در این شهرستان خبر داد.

سیدعارف مهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: به‌منظور آشنایی جوانان با نماز نخستین همایش نماز با حضور آیت‌الله طبرسی از مراجع بزرگ اسلام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: برگزاری این همایش با هدف محور قرار دادن نماز و معارف اسلامی بر عملکرد جوانان شهرستان انجام می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به اینکه این همایش در چهارم ماه جاری ساعت نه صبح برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش نماز در سالن اجتماعات خلیج‌فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور مسئولان محلی و استانی بر گزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: نماز، اساسی‌ترین ریشه الفت و عالی‌ترین عامل محبت بین بندگان و حضرت حق است.
مهدی‌نیان ادامه داد: نماز همچون ریسمانی است که همه وجود انسان را به ملکوت هستی پیوند می‌دهد.
یه گفته وی نماز در اسلام محمدی، حقیقتی جامع و واقعیتی کامل است که در پرتوی آن انسان به آداب الهی مودب می‌شود و طریق رشد و کمال و عرفان و طریقت و عشق و حقیقت را می‌پیماید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان همچنین نماز را یک نیاز حقیقی و ضروری برای انسان دانست و گفت: نماز به میزان ضرورتی که برای فرد و اجتماع دارد، دارای فایده‌ها و آثار نیکوی فردی و جمعی است و به همان نسبت که وجود آن منشأ برکات و خیرات است، فقدان آن زیان‌بار است.
وی بر حضور جوانان و نوجوانان در اقامه نماز تأکید کرد و افزود: نماز ستون دین است و تصویر ظاهری نماز، همان است که با اعمال مخصوص انجام می‌گیرد و حفظ آن نیز واجب است، اما باطن نماز، عبارت از اخلاص، حضور قلب، تعظیم در مقابل او و محوشدن در مقابل ذات یکتایی که در جلالت او قیام کرده است.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بیش از پیش بتوانیم در راستای ارتقای سطح دینی و اسلامی جوانان به سوی فرامین و دستورات ائمه گام برداریم.