سرشماری ۴۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بهبهانی

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: از امروز تا ۲۱ روز دیگر سرشماری بیش از ۴۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بهبهانی در شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی‌محبوب ظهر امروز در آیین زنگ نمادین طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن بهبهان که در مدرسه راهنمایی نمونه دخترانه پیشگامان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از عمده‌ترین روش‌های شناخت ویژگی‌های کشورها برای برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های ملی ـ منطقه‌ای است.
وی تصریح کرد: شمارش نفوس که اصطلاحاً سرشماری نفوس خوانده می‌شود از دیرباز مورد توجه کشورهای جهان بوده و همواره دولت‌ها کوشیده‌اند تا از این طریق تعداد جمعیت کشور، برخی از ویژگی‌های عمده مربوط به آن را جمع آوری کنند.
باذلی‌محبوب با بیان اینکه تاکنون شش بار سرشماری در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: امروزه در اغلب کشورها سرشماری در فاصله‌های پنج تا ۱۰ سال یک‌بار به مرحله اجرا درآمده  که در حال حاضر در ایران با توجه به اینکه کشور در حال گذر به سوی توسعه است و از آنجا که این گذر با تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توأم بوده هر قدر که بتوان اطلاعات و آمار به هنگام‌تری نسبت به جمعیت کشور به‌دست آورد، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از دقت و امتیاز بیشتری برخوردار خواهند بود.
وی عنوان کرد: به همین دلیل با مصوبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۶ هیئت دولت، انجام سرشماری نفوس و مسکن در فاصله پنج ساله و در سال ۹۰ در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته است.
وی افزود: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق در سطوح مختلف جغرافیایی، دولت می‌تواند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص داده و سپس برنامه‌های صحیح توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن را بر اساس نیازهای واقعی جامعه تدوین کند.
فرماندار بهبهان بیان کرد: با این اقدامات، بودجه به درستی تخصیص داده شده و در حداقل زمان، حداکثر توسعه را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه آمارگیری امر سخت و مهمی است، ادامه داد: در شهرستان بهبهان ۱۹۳ نفر به عنوان ماموران آمار، ۴۲ خودرو و در کل ۲۴۱ نفر در رده های مختلف ستادی و اجرایی در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ حضور دارند.
باذلی‌محبوب خاطرنشان کرد: همچنین سرشماری در بهبهان همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز و تا ۲۱ روز ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال بیش از ۴۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بهبهانی مورد سرشماری قرار می‌گیرند.
فرماندار بهبهان در پایان از همه مردم شهرستان بهبهان خواست ضمن اعتماد به مأموران آمار در خصوص حفظ اطلاعات محرمانه آنها با آنان همکاری لازم را داشته و اطلاعات صحیح و دقیق را ارائه کنند.