آغاز طرح سرشماری در ماهشهر

خورنا: همزمان با سراسر کشور، طرح سرشماری نفوس و مسکن از امروز تا ۲۲ ماه جاری در ماهشهر آغاز شد.

فرماندار ماهشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: سرشماری عمومی مسکن و نفوس یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت ویژگی کشور برای برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت این طرح بیان کرد: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق در سطح مختلف، دولت می‌تواند نیازهای کشور را به‌درستی تشخیص دهد.
منوچهر حیاتی با اشاره به نقش مهم سرشماری و آمار در پیشرفت منطقه افزود: هدف دولت از آمارگیری تنظیم برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … بر اساس نیازهای واقعی کشور است.
وی همچنین با اشاره به اهداف دیگر اجرای این طرح تصریح کرد: در این راستا بودجه‌ها به‌درستی تشخیص داده شده تا در حداقل زمان، حداکثر رشد و توسعه در مناطق مختلف کشور ایجاد شود.
به گفته فرماندار ماهشهر آمار، مبنای همه برنامه‌ریزی‌های دولت در راستای توسعه اقتصادی بوده و داشتن آمار صحیح و دقیق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: این طرح از امروز در این شهرستان همز‌مان باسایر شهرهای کشور در حال اجرا بوده و امیدواریم شهروندان نیز در این راستا چون دیگر موارد همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
حیاتی ادامه داد: باید با همدلی و همکاری در راستای برداشتن گامی دیگر به سوی پیشرفت و سازندگی کشور حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه هر کشوری که میانگین سرشماری بیشتری داشته باشد موفقیت آن بیشتر است گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال “جهاد اقتصادی” باید با اجرای این طرح پیشرفت‌های اقتصادی بیشتری را در منطقه رقم بزنیم.
فرماندار ماهشهر افزود: این طرح تا بیست و دوم ماه جاری ادامه خواهد داشت.
وی گفت: مأموران سرشماری باید با مردم برخورد مناسب داشته باشند و در مراجعه به درب منزل شهروندان و روستائیان نهایت احترام را اعمال کنند.