زنگ سرشماری در هندیجان نواخته شد

خورنا: پیش از ظهر امروز زنگ نمادین سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان نواخته شد.

بهروز فرج‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری کار بزرگ، پرحجم و حساسی است که با جمع‌آوری اطلاعات دقیق، همه دستگاه‌ها می‌توانند از نتایج آن در راستای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری استفاده کنند.
وی افزود: اطلاع‌رسانی در زمینه سرشماری از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود و در این خصوص می‌توان از ظرفیت صدا و سیما، ائمه جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی شهر و روستا، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نشریات و خبرگزاری‌ها استفاده حداکثری و لازم را برد.
فرماندار هندیجان اطمینان‌بخشی به مردم را از ابعاد مهم طرح سرشماری دانست و خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰۰ نفر از نیروهای اجرایی در دو بخش مرکزی روستا و شهر زهره در هندیجان از امروز این طرح را با همکاری هم به اجرا در آورده‌اند.
وی اضافه کرد: سرشماری نفوس و مسکن ویترین اطلاعات آماری کشورهاست و از جمله معیارهای توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.
فرج‌الهی با اشاره به دیگر اهداف عمده اجرای این طرح گفت: این طرح به‌منظور تأمین اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز توسعه اجتماعی ـ اقتصادی خانوارها در سطوح مختلف جغرافیایی و همچنین تهیه چارچوب‌های آماری مناسب در زمینه خانوار و مسکن است.
به گفته وی هدف کلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در زمینه تعداد جمعیت، واحدهای مسکونی است.
فرماندار هندیجان ادامه داد: برای هر چه دقیق‌تر به دست آمدن آمار باید مشارکت همگانی در ارائه اطلاعات درست و کامل در سرشماری نفوس و مسکن از سوی خانواده‌ها صورت گیرد و باید بدانند این اخبار محرمانه بوده و هیچ‌گونه اطلاعاتی از سیستم کشور بیرون نمی‌رود.
طرح سرشماری نفوس و مسکن با نواختن زنگ نمادین در دبیرستان دهخدا در هندیجان آغاز شده کار خود را آغاز کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *