ارائه اینترنت هوشمند به شهروندان آبادانی

خورنا: رئیس اداره مخابرات آبادان از ارائه اینترنت هوشمند به شهروندان آبادانی توسط این اداره خبر داد.

سلطان سهیم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: یکی از خدمات جدید اینترنتی که ادارات مخابرات شهرستان‌ها به شهروندان ارائه می‌دهند سرویس اینترنت هوشمند است که مخابرات آبادان نیز به تازگی با همکاری تعدادی از شرکت‌های اینترنتی اقدام به ارائه این سرویس به شهروندان کرده است.
وی در تشریح ویژگی‌های اینترنت هوشمند گفت: این سرویس به لحاظ سرعت و کیفیت شباهت زیادی به سرویس دایلاپ دارد با این تفاوت که هزینه استفاده از آن به قبض تلفن مشترکان افزوده شده و در پایان هر دوره محاسبه و از آنان دریافت می‌شود.
سهیم‌پور همچنین مزیت‌هایی را برای این سرویس نسبت به سرویس دایلاپ برشمرد و گفت: در اینترنت دایلاپ مشترکان باید چهار مرحله را برای استفاده از اینترنت طی کنند که همان خریداری کارت، وارد کردن رمز عبور و نام کاربری، شماره‌گیری شماره پشتیبانی و در نهایت اتصال به اینترنت است اما در اینترنت هوشمند دو مرحله اول حذف شده است.
وی افزود: برای اتصال به سرویس اینترنت هوشمند مشترکان تنها کافی است شماره هفت رقمی را که شرکت در اختیار آنها قرار می‌دهد شماره‌گیری کنند و پس از آن به اینترنت متصل شوند.
رئیس اداره مخابرات آبادان گفت: این شماره‌ها شماره‌های خاصی هستند که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای مشترکان در نظر می گیرند.
وی همچنین در خصوص میزان هزینه استفاده از سرویس اینترنت هوشمند تصریح کرد: نرخ هر دقیقه استفاده از این سرویس پنج تومان محاسبه می‌شود که هم اداره مخابرات و هم شرکت‌های ارائه دهنده حق بهره‌وری از این هزینه را دارند.
سهیم‌پور با بیان دیگر برتری‌های این سرویس‌دهی نسبت به اینترنت دایلاپ گفت: در اینترنت هوشمند برخلاف سرویس دایلاپ صرف نظر از اینکه مشترکان سرویس را از کدام شرکت دریافت کرده باشند، هزینه‌ای که باید پرداخت کنند یکسان بوده و تنها ممکن است سرعت سرویس ارائه شده از سوی شرکت‌های مختلف متفاوت باشد.
وی علاوه بر آن با اشاره به اینکه در اینترنت دایلاپ فرد باید در مدت زمان مشخص شده حساب خریداری شده را مصرف کند، گفت: در اینترنت هوشمند چنین محدودیتی وجود ندارد و مشترکان می‌توانند بعد از شماره‌گیری شماره دریافتی از شرکت مورد نظر، در هر زمان که مایل هستند به سرویس اینترنت متصل شوند.