آقای رئیس جمهور! شما میخواستید ۳ درصد پول نفت بدهید، حالا برای ۲ درصد باید مشورت بگیرید؟

خورنا: حسن روحانی امروز در خوزستان گفته است: برای اختصاص ۲ درصد درآمد نفت به خوزستان باید مشورت بگیرم.

به گزارش خورنا، در میان ۴۴۷ وعده انتخاباتی روحانی، یکی از مهمترین وعده‌ها به استان خوزستان اختصاص داشت. او وعده‌ای داد که در راستای وعده رئیس‌جمهور وقت محمود احمدی‌نژاد در آخرین ماه‌های حضورش در عرصه ریاست‌جمهوری در جمع مردم هویزه بود. روحانی

احمدی‌نژاد در اول اردیبهشت‌ماه گفته بود که «دو درصد از درآمد نفت کشور به خوزستان تعلق می‌گیرد و دولت این بودجه را فقط برای یارانه، اشتغال جوانان و تولید هزینه می‌کند».

اما حسن روحانی یک ماه بعد پا را از وعده دولت احمدی‌نژاد فراتر گذاشت و از اختصاص ۳ درصد از درآمدهای نفتی به استان خوزستان خبر داد.

او در نشست خبری که ۱۳ خرداد در مهمانسرای باغ معین اهواز برگزار شد به جایگاه خوزستان در بحث نفت و در آمدهای نفتی اشاره کرد و حق خوزستان از این ثروت ملی را بیشتر از دو درصد دانست و افزود: «این یک حرف حق است که تاکنون عملی نشده است بنابراین تلاش خواهم کرد در دولت تدبیر و امید دو درصد نفت را که تاکنون محقق نشده برای مردم خوزستان عملی کنم و این دو درصد را به سه درصد افزایش دهم

حال با گذشت بیش از ۷ ماه از این وعده، حسن روحانی نه تنها به اظهارات خود به مردم خوزستان در خصوص ۳ درصد درآمد نفتی عمل نکرده بلکه با بیانی صریح در خصوص ۲ درصد هم قولی نمیدهد و اظهار کرده که در این خصوص “قول نمیدهم“.

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه با مدیران و کارکنان صنعت نفت که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و جمعی از وزرای دولت یازدهم در دارخوین برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص اختصاص دو درصد درآمد نفتی به استان خوزستان قول نمی‌دهم و باید مشورت بگیرم.

به گزارش خورنا، مردم خوزستان انتظارات بیشتری از رئیس جمهور خود داشتند اما با این دست سخنان امید مردم کمرنگ خواهد شد و جای خود را به ناامیدی میدهد.