رشد ۱۱ درصدی پروازهای خارجی در فرودگاه آبادان

خورنا: مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری پروازهای خارجی نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

محمودرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: عمران و توسعه فرودگاه بین‌المللی آبادان سود غیرمستقیمی را در شریان‌های اقتصادی منطقه وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه این امر مستلزم حمایت جدی مسئولان است افزود: با توجه به قرار گرفتن این فرودگاه در سایت توریستی منطقه آزاد اروند که به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران از آن نام برده می‌شود، چشم‌انداز بسیار مثبت و مهمی با همکاری سازمان منطقه آزاد برای آن وجود دارد.
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان اضافه کرد: مطمئناً پیشرفت و ارتقای رشد اقتصادی این فرودگاه موجبات شکوفایی منطقه را نیز در برخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی آبادان مستعد توسعه در ابعاد مختلف است.
رضایی بیان کرد: برنامه‌ریزی کلان توسعه فرودگاه متناسب با افزایش تقاضا، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای کیفیت خدمات، ایمنی عملیات هوانوردی بر اساس همکاری و تعامل دو جانبه با سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگان مردم در مجلس در دستور کار قرار دارد.
به گفته مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان به لحاظ برخورداری از منطقه آزاد اروند، خطوط ریلی و آب‌های آزاد از موقعیت مناسب استراتژیکی بسیار خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی آبادان آماده و مستعد سرمایه‌گذاری است، گفت: هم‌اکنون تعداد پروازهای بین‌المللی این فرودگاه از چهار پرواز در شش ماه نخست سال گذشته به ۹۰ پرواز در سال‌ جاری رسیده است.
رضایی ادامه داد: به‌واسطه جنگ تحمیلی این فرودگاه فعالیت آن در هشت سال متوقف شد و اکنون بعد از مدت‌ها پروازهای خارجی این فرودگاه فعالیت خود را از سر گرفته است.
وی از جابه‌جایی ۶ هزار و ۳۲۵ نفر در مسیر هوایی دبی ـ آبادان ـ دبی خبر داد و گفت: این رقم جابه‌جایی مسافر در مدت مشابه شش ماه نخست سال گذشته تنها ۵۶۳ نفر بوده است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان افزود: در شش‌ماه نخست سال‌ جاری تعداد مسافران پروازهای خارجی این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ برابر رشد داشته است.
وی افزود: میزان بار جابه‌جایی شده از هفت تن در نیمه نخست سال گذشته به ۳۶ تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است.
رضایی در پایان گفت: امیدواریم با زودی شاهد ارتقا و پیشرفت هر چه بیشتر این فرودگاه در سطح کشور باشیم.