وزیر نیرو از اجرای طرح آبرسانی غدیر خوزستان با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال خبر داد

خورنا: وزیر نیرو گفت: تاکنون ۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان هزینه شده و حدود ۴ هزار میلیارد ریال دیگر هم برای فاز دوم مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید چیت‌چیان در جمع خبرنگاران استان خوزستان اظهار کرد: هم اکنون سهمبه شهرستان خرمشهر از آب غدیر بیشتر از آبادان است.

وی افزود: آب غدیر از طریق خط لوله غدیر در فاز اول به شهر خرمشهر و آبادان رسیده و مردم این دو شهر از سه سال قبل از آب شرب مناسب برخوردار هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در فاز دوم طرح آب‌رسانی غدیر مردم اهواز از آبی با کیفیت مطلوب و طعم مناسب بهره می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح در مراحل آخر اجرا قرار دارد و تا پایان هفته آینده، آبی که از رودخانه کرخه جریان پیدا می کند در اختیار مردم خوب اهواز قرار می گیرد و متعاقب آن آب بیشتری به آبادان و خرمشهر منتقل شود.

چیت‌چیان عنوان کرد: با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آبی که در سد کرخه جریان پیدا می‌کند به شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز، شادگان و پنج شهر در دشت آزادگان منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی پس از انتقال آب سد دز به این شهرها یکی از با کیفیت‌ترین آب‌ها در اختیار مردم خوزستان قرار می گیرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: تاکنون ۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و حدود ۴ هزار میلیارد ریال دیگر هم برای فاز دوم مورد نیاز است.

وی بیان کرد: در مجموع طرح‌هایی که تاکنون توسط وزارت نیرو به بهره برداری رسیده و آنهایی که در دست اجرا است و طرح های که در آینده اجرایی خواهد شد در حوزه رودخانه کارون، کرخه، زهره و رودخانه مارون، یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی را در خوزستان شامل می‌شود.